Skip to main content
Vraag

Ik krijg een ingesprekstoon op mijn huistelefoon

• December 9, 2025
  • 2 reacties
  • 36 keer bekeken

Al een paar dagen geeft onze vaste telefoon ingesprektoon, bij in en uitgaande gesprekken,

Router gereset, stekkers eruit gehad.

Met de probleemoplosser in de app komen we niet verder, bij stap 3 geeft ie een foutmelding, “Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens”. Ondertussen meerdere keren geprobeerd, blijft de zelfde melding geven.

Bij mijnmodem ingelogd, daar zagen we in het overzicht, "Vaste telefonie is niet actief". Bij het tabblad telefonie staat ook geen nummer ingesteld, maar als we een telefoontest uitvoeren gaat de huistelefoon wel over, maar telefoon blijft ingesprektoon geven. 

Wij snappen er ondertussen helemaal niks meer van.

Kunnen jullie controleren wat er mis is?

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Marcel02 

Welkom op de community van KPN.

Het beste kun je nu even bellen met de storingsdienst van KPN, zodat een medewerker kan onderzoeken wat eraan de hand is, en dit vervolgens voor je oplossen.

Bel hiervoor met 0800-0402 of via een KPN mobiele aansluiting via 1200

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing

Je wordt dan direct doorverbonden met een medewerker van de storingsdienst/technische dienst van KPN.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 12, 2025

Welkom op de community ​@Marcel02, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat enorm onhandig dat de vaste lijn er geen in meer in lijkt te hebben ☹️

Het klinkt alsof het telefoniegedeelte van je aansluiting even gereset moet worden vanaf onze kant. Mocht je het nog niet gedaan hebben naar aanleiding van het bericht van Michel, dan ik wil je dus ook aanraden om contact te zoeken met 1 van mijn collega's van de rechtstreekse klantenservice. Dit kan online via  FacebookenX, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt!