Skip to main content

Ik heb mijn KPN Box12 vervangen door een Edgerouter 4 en daarmee internet en TV goed werkend gekregen. Helaas krijg ik KPN telefonie niet werkend via een Gigaset N300 IP. Merkwaardig genoeg werkt het VOIP account dat ik via CheapConnect heb wel. Met KPN blijf ik de melding krijgen dat Aanmelding mislukt is. Telefonie heeft met de KPN Box12 in eerste instantie wel gewerkt, maar toen ik recent de KPN Box12 opnieuw aansloot, kreeg ik ook daar de melding Line 1 Not registered.

Ik heb bij het opvragen van de SIP gegevens een nieuw wachtwoord aangemaakt en daar ook bevestiging van gekregen en uiteraard dat wachtwoord ingevuld in de account instellingen op de Gigaset. Instellingen zijn gechecked en gedubbelchecked (met dank aan @wjb), maar tot op heden werkt het nog niet. Een van de moderators zou het oppikken, maar helaas is er van die kant helaas radiostilte.

Heeft iemand anders nog suggesties? Is er bijv. een reset van de VOIP gegevens via KPN mogelijk?

 

Voor de VoIP aansluiting van KPN gebruik je poort 5060, welke poort heb je voor die CheapConnect verbinding gedefinieerd?


Hoi @CyberSurgeon, welkom op ons forum!
Vanuit KPN heb ik hier niet direct een oplossing voor, heb je de stappen die WJB hierboven al geprobeerd?

We hebben hier ook een handig artikel over:


Voor de VoIP aansluiting van KPN gebruik je poort 5060, welke poort heb je voor die CheapConnect verbinding gedefinieerd?

KPN heb ik 5060 en CheapConnect 5070.


Hoi @CyberSurgeon, welkom op ons forum!
Vanuit KPN heb ik hier niet direct een oplossing voor, heb je de stappen die WJB hierboven al geprobeerd?

We hebben hier ook een handig artikel over:

Ik heb de hele configuratie in een eerder stadium al doorlopen met @wjb en toen was de conclusie dat ik dezelfde instellingen gebruik als @wjb.

Er was ook een reactie van een andere moderator @Erwin_ die mogelijk nog iets uit kon zoeken, maar daar hoor ik niets meer van (ook niet via privé bericht).

Moet een nieuw VOIP password “gesynchroniseerd” worden met de KPN Box12 om de telefoonaansluiting weer nieuw leven in te blazen?


Voor de VoIP aansluiting van KPN gebruik je poort 5060, welke poort heb je voor die CheapConnect verbinding gedefinieerd?

KPN heb ik 5060 en CheapConnect 5070.

Ik gebruik poorten 5060 (KPN), 5070 (CheapConnect Privé) en 5072 (CheapConnect Zakelijk) en ik ervaar geen enkel probleem met mijn N300A IP achter mijn EdgeRouter 4.

Ik neem aan dat je de Conntrack SIP module op de EdgeRouter gedisabled hebt, zoals hieronder.

 


Voor de VoIP aansluiting van KPN gebruik je poort 5060, welke poort heb je voor die CheapConnect verbinding gedefinieerd?

KPN heb ik 5060 en CheapConnect 5070.

Ik gebruik poorten 5060 (KPN), 5070 (CheapConnect Privé) en 5072 (CheapConnect Zakelijk) en ik ervaar geen enkel probleem met mijn N300A IP achter mijn EdgeRouter 4.

Ik neem aan dat je de Conntrack SIP module op de EdgeRouter gedisabled hebt, zoals hieronder.

 

Jazeker.


En welke codecs heb je actief voor de KPN lijn?


En welke codecs heb je actief voor de KPN lijn?

 


Dat ziet er ook goed uit.