Skip to main content

op mijn laatste factuur staat 00.00 gespreksduur en toch moet ik €0.15 betalen, klopt dit wel en waarvoor dan?

Mogelijk is de verbinding na de tot standkoming direct (binnen enkele seconden) weer verbroken. Dit is namelijk het starttarief wat in rekening gebracht wordt zodra de andere kant opneemt.

Tarief vast bellen:

Binnen Nederland (vaste netnummers en mobiel) 15 cent per gesprek + 15 cent per minuut (laatste minuut per seconde)

Rest E.U.: 23 cent per minuut (laatste minuut per seconde)


Hi @Katjana, wat @PeterG aangeeft klopt als een bus, het zal hier om het starttarief gaan dan helemaal los staat van de gespreksduur van het gesprek dat tot stand komt zodra er wordt opgenomen (of als je een antwoordapparaat/voicemail te pakken krijgt). Als het gesprek vervolgens wordt voortgezet, ga je per seconde betalen voor de duur van het gesprek :slight_smile:


Dat er anno 2021 nog altijd een starttarief van 1 minuut berekend wordt is wat mij betreft echt te zot voor woorden en echt niet meer van deze tijd. Dit is voor mij de voornaamste reden geweest om niet meer via de vaste lijn van KPN te bellen. Hoe vaak je wel niet de voicemail van een mobieltje aan de lijn krijgt en dan direct weer de portemonnee mag trekken terwijl je vrijwel nooit iets inspreekt. :confounded:

En dan ook nog een gesprekstarief van €0,15 per minuut. Bij de concurrentie kan je voor dat bedrag 6:15 minuten bellen. Echt, wat mij betreft ben je een dief van je eigen portemonnee als je vaste telefonie bij KPN blijft afnemen.