Ik heb een omgebouwd oud telefoontoestel met draaischijf, is aangesloten op de modem en kan alleen oproepen ontvangen.
Mijn vraag: heeft kpn een pulse tone convertor zodat ik de draaischijf kan converteren naar DTMF
Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
Beantwoord
info vast bellen - pulse-tone convertor te verkrijgen?
Beste antwoord door PeterG
Nee, zoiets heeft KPN niet. Ze zijn wel te krijgen, maar tegenwoordig uitermate moeizaam (vrijwel overal uitverkocht als je erop Googled). Er is geen vraag meer naar na ruim 35 jaar toonkiestelefoons.
Verder is al vast komen te staan bij iemand die wel een plus/toon-converter i.c.m. draaischijf had dat de teruglooptijd van de schijf bij de 'langere' cijfers te lang is. De tijd tussen de tonen wordt dan te lang voor het modem. Zeker al v.a. de ''6''.
Kortom: op een KPN aansluiting gaat het met een draaischijf niet lukken. Ook niet met een puls/toon-converter. Uitgaand bellen zal alleen gaan i.c.m. een toonkiestelefoon parallel aangesloten. Deze jaren 50 (!) techniek (draaischijf) is niet meer compatibel met de moderne telefoonaansluiting via het modem van KPN.
Bekijk origineelVerder is al vast komen te staan bij iemand die wel een plus/toon-converter i.c.m. draaischijf had dat de teruglooptijd van de schijf bij de 'langere' cijfers te lang is. De tijd tussen de tonen wordt dan te lang voor het modem. Zeker al v.a. de ''6''.
Kortom: op een KPN aansluiting gaat het met een draaischijf niet lukken. Ook niet met een puls/toon-converter. Uitgaand bellen zal alleen gaan i.c.m. een toonkiestelefoon parallel aangesloten. Deze jaren 50 (!) techniek (draaischijf) is niet meer compatibel met de moderne telefoonaansluiting via het modem van KPN.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.