Skip to main content

Nadat de monteur van KPN glsvezel heeft geïnstalleerd bleek dat onze vaste lijn een in gesprek toon geeft. Kan er niet mee bellen of op gebeld worden. Dit is nu al een week of drie. Alles al geprobeerd, reset, stroom eraf etc. maar niks werkt. 

 

Hoe kan dit opgelost worden?

Betreft dit een nieuw abonnement of is het overgezet van koper naar glasvezel ? Welk modem heb je en brand het telefoonlampje (voice, phone) wel? Is de telefoon in het modem op het groene phone1 aansluiting aangesloten? Evt phone2 ook geprobeerd?


Dank vd reactie. Betreft het overzetten van koper naar glasvezel. Wij hebben de Experia Box V10 . Een telefoonlampje (voice/phone) zie ik hier niet op. De telefoon is op de 1e groene aangesloten, de 2e ook geprobeerd maar werkt dan helaas ook niet. Wel zie ik een oranje lampje bij services wat volgens mij betekent dat één of meerdere services niet ok zijn. Dat kan kloppen omdat bellen niet kan. 


Dank vd reactie. Betreft het overzetten van koper naar glasvezel. Wij hebben de Experia Box V10 . Een telefoonlampje (voice/phone) zie ik hier niet op. De telefoon is op de 1e groene aangesloten, de 2e ook geprobeerd maar werkt dan helaas ook niet. Wel zie ik een oranje lampje bij services wat volgens mij betekent dat één of meerdere services niet ok zijn. Dat kan kloppen omdat bellen niet kan. 

Aha. Gebeurt helaas wel vaker dat de telefoondienst blijft hangen bij overzet koper naar glas. Heeft de monteur dat niet getest of opgemerkt? Hij had dan evt een vervolgactie in gang kunnen zetten als bleek dat het in onze systemen fout zou zitten.

Een reset heeft dus niet geholpen. Wellicht een (monteurs)reset? Druk samen met het reset pinnetje ook de herstelknop in voor een aantal seconden totdat alle lampje uitgaan. Wacht dan een tijdje. Modem gaat dan waarschijnlijk 2 keer opnieuw opstarten en je zult een blauw lampje zien branden. Alle services worden helemaal opnieuw ingeladen in het modem. Gaan alle 4 de lampjes dan uiteindelijk groen branden?


Toen de monteur er was moest ik bellen naar de vaste lijn welke toen over ging. Daarna kreeg ik alleen nog een in gesprek toon te horen.

De monteurs reset uitgevoerd. Het oranje lampje bij service is nu groen geworden. Dat is op zich goed, maar heb nog steeds de in gesprek toon.  


Hmm ja dan zal KPN moeten kijken of de voip service wel goed is overgezet. Klantenservice of als een Moderator hier reageert. 

 

De telefoon zit direct in het modem of zit er van alle tussen? (Binnenbekabeling en muuraansluitingen)


De telefoon zit direct in het modem. 

 

Betekent dat KPN moet kijken of de voip service is overgezet (geen idee wat dat is)? Hoe kan ik dat in werking stellen?


De voip service betekent dat de telefoondienst via de glasvezel op je modem actief is. Ze kunnen meten of de fout in ons systeem zit of elders.

 

- Klantenservice bellen: 0800 0402

-Soms reageren hier ook mensen (moderators) die dit mogen doen.


Gebeld en men heeft op afstand gekeken. De voip service is blijkbaar gewoon overgezet. Men heeft vervolgens de poorten op afstand gereset waarna de telefoon het weer doet!

Super bedankt voor het meedenken en je hulp!


Gebeld en men heeft op afstand gekeken. De voip service is blijkbaar gewoon overgezet. Men heeft vervolgens de poorten op afstand gereset waarna de telefoon het weer doet!

Super bedankt voor het meedenken en je hulp!

Toppie :thumbsup_tone2: