Skip to main content

Uw monteur heeft op 28-07-2021 mijn vaste telefoon aangesloten, en mijn vraag is of dit de standaard aansluiting is tegenwoordig (zie foto)

Met vriendelijke groet,

Rob


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Je eerste post, dus allereerst welkom op het kpn forum :relaxed: .

Dit is wel heel apart handywork, zeg.

Wat vinden jullie van het werk van je collega, @NHendriks en @Pauwerful ?


Niet de eerste post van ts. Vorige maand met hetzelfde verhaal. 

Het is prutswerk natuurlijk. Als dit werkelijk door een KPN monteur gedaan is mag hij een schop onder zijn h*l.


Wat vinden jullie van het werk van je collega, @NHendriks en @Pauwerful ?

Ik zie dergelijk constructies wel vaker, ook bijvoorbeeld uit een Coax-aansluitdoos. Soms heb ik hierbij ook geen keus, de meeste coax-aansluitdozen kunnen je vastzetten zonder in een lasdoos te moeten schroeven (zitten van die lipjes aan die hem ertussen klemmen). Maar dit gaat dan enkel om binnenbekabeling voor bijvoorbeeld TV.

 

Ik zou in deze situatie echter hier gewoon varkenssnuitje opgeprikt hebben. Bekabeling eerst even controleren en dan klaar en ook even de contactdoos zelf. Indien nodig schroef ik er een nieuwe contactdoos in (die heeft overigens niet iedere monteur op voorraad, ik spaar dergelijke dingen voor de unieke situaties dat het nodig is.

 

Als dit ergens binnenshuis is en dus niet het ISRA-punt dan kan ik deze constructie ook wel begrijpen, mogelijk was de contactdoos helemaal gaar van binnen. Hier is dan niet echt een andere optie omdat we geen inbouw-RJ11-doosjes hebben of RJ45 van dergelijk formaat. Hier mag ik ook niet zomaar een inbouw-ISRA plaatsen in plaats van, dan zou je namelijk de indruk wekken dat er twee ISRA-punten in een woning zijn. Kan ook niet helemaal de bedoeling zijn.

 

Kortgezegd: Ik weet niet helemaal wat ik hiervan moet vinden, daar mis ik context voor.


Dank voor je beoordeling, NHendriks. En ach, als het gewoon prima werkt….

HGD schreef:
Vorige maand met hetzelfde verhaal.

Dat was op een behoorlijk oud topic en dus gemist.


Dank voor je beoordeling, NHendriks. En ach, als het gewoon prima werkt….

Ja daar gaat het uiteindelijk om. Mooi zijn dit soort oplossingen nooit maar soms kan het niet anders met de middelen die wij in de bus hebben liggen. 

 

Niet de eerste post van ts. Vorige maand met hetzelfde verhaal. 

Het is prutswerk natuurlijk. Als dit werkelijk door een KPN monteur gedaan is mag hij een schop onder zijn h*l.

Ho even, dit gaat wat ver. Je hebt geen idee wat de situatie is. Als dit binnenbekabeling betreft dan hebben wij niet de middelen op voorraad om dit te vervangen. Een enkele monteur zal hier wel iets op hebben maar dat zal eigen verzameldrang zijn. Ik spaar veel dingen op voor de unieke situaties dat het eens nodig is. Anderen doen dit niet, dat hoeven ze ook helemaal niet. Gelijk roepen dat een monteur een schop onder zijn hol verdiend zonder het hele verhaal te kennen is nergens voor nodig..


:thumbsup:


Monteur van KPN heeft vanmorgen de vaste telefoonaansluiting hersteld zo als het hoort.

 

 


Top, dat ziet er toch een stuk netter uit @toean :slight_smile::ok_hand_tone2: