Skip to main content

isra punt blijft actief na opzeggen vast bellen?

Hallo @akkpj als je alléén vast bellen hebt gehad op de ouderwetse analoge manier, dus zonder modem, en je zegt dat abo op dan gaat het signaal van de lijn af, maar het IS/RA-punt heeft dan nog wel een fysieke (kabel) verbinding met de centrale (straatkast).

Waarom die vraag?

 


Ik heb nu vast bellen en internet via ADSL.

Ik wil mijn vast bellen gaan opzeggen, maar blijft ADSL voor mijn internet dan wel functioneren?


Hallo @akkpj , als vaste telefonie een losse optie is kun je dat opzeggen  en blijft de rest van je abo bestaan.


Ik heb alleen vast bellen van KPN, geen verder abonnementen. Internet heb ik via Online.

Als ik vast bellen opzeg bij KPN heb ik niets meer bij ze.

Daarom: blijft mijn ISRA punt dan wel actief zodat ik ADSl kan blijven gebruiken en zo mijn internet via Online kan blijven gebruiken?


@akkpj Als je vast bellen van KPN opzegt blijft het DSL-signaal van Online gewoon actief. Geen enkel probleem.

Piet.


Ik heb alleen vast bellen van KPN, geen verder abonnementen. Internet heb ik via Online.

Als ik vast bellen opzeg bij KPN heb ik niets meer bij ze.

Daarom: blijft mijn ISRA punt dan wel actief zodat ik ADSl kan blijven gebruiken en zo mijn internet via Online kan blijven gebruiken?

Ja ISRA punt blijft gewoon werken, want de KPN NetwerkNL en KPN WBA operator afdelingen hebben dit nog jaren nodig zodat ze diensten kunnen leveren aan providers zoals Online.


Hi @akkpj, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Ik zie dat @JanD, @P.J.M. van der Vooren en @tmoesel al antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Het analoge telefoniesignaal van ons staat los van het internetsignaal van Online. Als je er voor kiest om analoge telefonie op te zeggen, dan blijft het internet signaal van Online actief. Hier kun je dan ook gewoon gebruik van blijven maken. :relaxed: Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!


Hallo @Ron en @akkpj ik zou er als aanvulling aan toe willen voegen, dat de splitter die gebruikt is om het telefoonsignaal en het internetsignaal te scheiden niet meer nodig is en er tussenuit kan om geen verstoringen te geven aan het internetsignaal.

Voorbeeld splitter:

 


Dat is inderdaad een hele goede toevoeging @JanD . Als er een splitter tussen zit, dan kun je deze, op het moment dat het vaste telefoonnummer is beëindigd, inderdaad verwijderen. Zo heb je de meest ideale aansluitsituatie voor het internetsignaal.


Reageer