Ik heb een Experiabox V10a via Youfone. Aansluiting glasvezel, loopt via KPN netwerk. Youfone zegt zelf ook contact op te nemen met KPN.
Na reset kan ik naar de huisinstallatie bellen met GSM. Dect telefoon gaat over. Kan dan ook één keer bellen met DECT naar bv GSM. Daarna niet meer. Als ik met DECT bel dan hoor ik het kiezen, dan geen geluid maar zie wel teller lopen in de DECT. GSM gaat niet over. Als ik met GSM naar DECT bel dan krijg ik een voicemail bericht. “Goededag dit is de voicemail van xxx, met mijn vaste aansluitnummer. Reset ik de experia opnieuw dan kan ik opnieuw één keer bellen.
In de experiabox zie je wel in het log het binnenkomende gesprek dat naar de voicemail doorgeschakeld wordt. Het uitgaande gesprek zie je niet.
Ik heb ook een ander DECT toestel direct op de experia aangesloten, geen verschil. Mijn installatie heeft gewoon gewerkt voordat ik van KPN naar Youfone overstapte. Ook heb ik beide DECT toestellen gecontroleerd of het antwoordapparaat aanstaat, dat is niet zo. Ik heb zowel de handsets als het bases station gereset, geen verschil
Vraag:
heeft de experiabox zelf een voicemail service
wie weet hoe ik dit op kan lossen, Youfone heel vriendelijk aan de telefoon, kom ik niet verder mee.