Skip to main content

We hebben in de woonkamer nog een PTT telefoon aansluiting. We gebruiken deze niet en ook niet in de toekomst en we hebben een internet abonnement via Ziggo. We vinden de PTT aansluiting erg lelijk en opvallend.

Mogen wij deze aansluiting verwijderen of kan KPN dat doen? Hieronder een foto.

Ik kijk uit naar een reactie. Alvast bedankt.

 

Het kan zijn dat dit het enige punt is waar de ptt lijn in huis komt. Dan mag hij niet weg.

 

Het kan ook zijn dat dit punt in uw meterkast is verbonden met het echte isra-,punt. Dan kan hij wel weg. Heeft u in de meterkast een van deze punten?

 


Hoi @Hanna88 .  Zoals @DLD al aangeeft hangt het er van af of dit een verlenging van je Is/ra is of dat dit het échte is/ra punt is.

Ik heb zelf in een flat gewoond waar er ook zo'n aansluiting zat. Dit bleek een verlening te zijn vanuit mijn meterkast waar een lasdop het echte is/ra was. De situatie verschilt per woning. Vaak zijn dit soort aansluitingen gemaakt om het praktischer te maken omdat het echte is/ra op plek zit waar je niet eenvoudig een telefoon en/of router kunt aansluiten. 

Is trouwens KPN nog wel te bestellen op jouw adres? Is er misschien ook glasvezel in jouw woning?

 


Hallo @Hanna88 ,

Wat ik zou doen?

Het plaatje open schroeven. 
Je ziet dan daarachter een gat in de muur.

Stekker daarin opbergen. 
Behang of iets anders voor het gat plaatsen. 
Afdekplaatje ergens op zolder of in de meterkast bewaren. 
 

Probleem opgelost! 


Het kastje onder het afdekplaatje lijkt me storender en lastiger weg te werken.

 


Het kastje onder het afdekplaatje lijkt me storender en lastiger weg te werken.

 

Vaak zit daar een gat.  Dat zou relatief eenvoudig te verbergen moeten zijn toch?

https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/26da665c-6c6a-4ba9-a0e4-d6701d6b5678.jpg


Het kastje onder het afdekplaatje lijkt me storender en lastiger weg te werken.

 

Vaak zit daar een gat.  Dat zou relatief eenvoudig te verbergen moeten zijn toch?

https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/26da665c-6c6a-4ba9-a0e4-d6701d6b5678.jpg

Er zit daar zelfs altijd een gat. Anders is er geen plek voor de inhoud van een 🐽 

 


Wat zou dat extra kastje zijn ? Het zou een extra bel kunnen zijn.
Dus die kan hoe dan ook weg.

Ik heb zelf in een flat gewoond waar er ook zo'n aansluiting zat. Dit bleek een verlening te zijn vanuit mijn meterkast waar een lasdop het echte is/ra was. De situatie verschilt per woning. Vaak zijn dit soort aansluitingen gemaakt om het praktischer te maken omdat het echte is/ra op plek zit waar je niet eenvoudig een telefoon en/of router kunt aansluiten. 

Inderdaad, kijk in de meterkast en maak er een foto van om hier te laten zien stel ik voor.

Is trouwens KPN nog wel te bestellen op jouw adres? Is er misschien ook glasvezel in jouw woning?

Hier op te zoeken : https://www.kpnnetwerk.nl/
En kijk dan ook even naar een paar huisnummers in de de buurt, daar zitten soms merkwaardige verschillen in.

 


Ik heb in mijn vorige woning de boel gewoon losgeschroefd, draden naar binnen geduwd, dicht geplamuurd en over heen gesausd.

Zou niet weten waarom mensen verplicht zijn hun hele leven die oude zooi in de woonkamer te laten zitten. En in principe zit de aansluiting er nog steeds, is alleen even zoeken.😂


Het kan zijn dat dit het enige punt is waar de ptt lijn in huis komt. Dan mag hij niet weg.

 

Het kan ook zijn dat dit punt in uw meterkast is verbonden met het echte isra-,punt. Dan kan hij wel weg. Heeft u in de meterkast een van deze punten?

 

Dank voor de reacties. We hebben in de meterkast inderdaad ook zo’n aansluiting (de meest rechtse op de foto).

Heeft iemand een tip voor een goede afdekplaat voor het punt in de woonkamer?


Dank voor de reacties. We hebben in de meterkast inderdaad ook zo’n aansluiting (de meest rechtse op de foto).

Dan kunt u hetzelfde doen als @Carola49 gedaan heeft.

Heeft iemand een tip voor een goede afdekplaat voor het punt in de woonkamer?

Die is er volgens mij niet. Het is een afwijkende maat. Alleen kapjes van KPN passen er op.


Je kunt eens proberen met HG kunstofreiniger of je dat ding weer enigzins toonbaar krijgt, anders nieuw kopen. 

Er zijn geen afdekplaten voor die dingen. Of je moet handig zijn, zelf maken, of stuc of of behang er overheen, maar hoe lang dat goed gaat?


Gewoon wat gips of specie er in en gladstrijken.


De aansluiting zit dus niet op een plek waar een meubel staat of kan worden geplaatst.

Hier zit de ISRA in de woonkamer die is feitelijk eigendom van KPN dus zelfs al is hier het DSL signaal  al uitgeschakeld zou ik in theorie daar niks aan mogen doen.

Of dat zou nu anders moeten zijn dat weet ik niet.


Gewoon lekker eruit slopen, afdekkap demonteren, binnenwerk verwijderen (anders krijg je het nooit mooi dicht en afgewerkt) beetje pielen met een platte schroevendraaier, waterpomptang,beitel, hamer en goed veel kracht. Zo is het hier ook gelukt 🤣 

Doosje snelcement halen dichtmaken. Vlakschuren en daarna mooi nastucen als er nog oneffenheden zijn. Beetje structuurverf met een  structuur roller en klaar ben je. Geen dag werk 😋

 


Hallo @Hanna88 ,

Wat ik zou doen?

Het plaatje open schroeven. 
Je ziet dan daarachter een gat in de muur.

Stekker daarin opbergen. 
Behang of iets anders voor het gat plaatsen. 
Afdekplaatje ergens op zolder of in de meterkast bewaren. 
 

Probleem opgelost! 

@Hanna88

Heb je al wat kunnen knutselen?