Skip to main content
Beantwoord

Kan geen gesprekken ontvangen op huistelefoon

• 29 januari 2025
  • 10 reacties
  • 94 keer bekeken

Mijn huistelefoon werkte niet meer na kpn-updates. Heb maar een nieuwe huistelefoonset gekocht maar werkt nog steeds niet. Via app troubleshoot gedaan en kan nu wel uitbellen. Maar er blijft in gesprek op staan en met mobiel naar huistelefoon bellen komt niet binnen.

Ook als je wil bellen en nummer nog moet intoetsen. 
Ik gebruik deze lijn voor medisch alarm. Maar behoorlijk nutteloos zo. 

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Ann1234,

Het klinkt wel alsof jouw modem nu de allernieuwste KPN software binnen heeft gehaald. Hierbij komt het soms voor dat er een probleem met de vaste telefonie ontstaat. 
Zou je kunnen kijken of jouw telefoontoestel op telefoonpoort 1 of op telefoonpoort 2 aan is gesloten? Mocht hij op telefoonpoort 2 zitten, zou je hem dan kunnen loshalen en op poort 1 aan kunnen sluiten?

Mocht dat geen verschil maken, dan moet er vanaf afstand een synchronisatie van de telefoniegegevens uit worden gevoerd. Mocht het zo ver komen, dan kan je een belafspraak maken via onze digitale assistent. Of dat nu zo snel mogelijk is of op een later moment dat jou het beste uitkomt, het kan allebei. De collega die je aan de lijn krijgt, heeft jouw informatie al paraat en kan je hier snel mee verder helpen!

Bekijk origineel

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7778 reacties
  • 29 januari 2025

Beste ​@Ann1234 welk merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen en welke firmwareversie heeft deze?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2025

Experiabox v10. Firmware weet ik niet hoe je dat ziet

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7778 reacties
  • 29 januari 2025
Ann1234 schreef:

Experiabox v10. Firmware weet ik niet hoe je dat ziet

Beste ​@Ann1234 dat staat ergens onderaan de inlogpagina.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2025

Helaas zie ik dat nergens staan

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14599 reacties
  • Antwoord
  • 30 januari 2025

Hi ​@Ann1234,

Het klinkt wel alsof jouw modem nu de allernieuwste KPN software binnen heeft gehaald. Hierbij komt het soms voor dat er een probleem met de vaste telefonie ontstaat. 
Zou je kunnen kijken of jouw telefoontoestel op telefoonpoort 1 of op telefoonpoort 2 aan is gesloten? Mocht hij op telefoonpoort 2 zitten, zou je hem dan kunnen loshalen en op poort 1 aan kunnen sluiten?

Mocht dat geen verschil maken, dan moet er vanaf afstand een synchronisatie van de telefoniegegevens uit worden gevoerd. Mocht het zo ver komen, dan kan je een belafspraak maken via onze digitale assistent. Of dat nu zo snel mogelijk is of op een later moment dat jou het beste uitkomt, het kan allebei. De collega die je aan de lijn krijgt, heeft jouw informatie al paraat en kan je hier snel mee verder helpen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025

Helaas heb ik nu een vast patroon van modem resetten elke dag, en meerdere keren per dag en al meerdere keren gebeld, 45 min aan de telefoon is niks..

Mijn Telfort modem ‘mag’ niet vervangen worden volgens ‘het systeem’ want na reset werkte het maar valt constant uit. Dus nu onder uitzondering een aanvraag gedaan door medewerker voor nieuwe modem… moet nog steeds gebeld worden of het goed gekeurd gaat worden…

ondertussen op 2 mobiele telefoons door internetbundels heen, nieuwe kabels aangeschaft, nieuwe wifi repeater, etc

en nog steeds is mijn medische alarmering niet bereikbaar… top service bij kpn.. 

ps de hele app troubleshoot al meerdere malen door lopen. Inclusief port veranderen van 1 naar 2 en helaaaaaas pindakaas

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14599 reacties
  • 5 februari 2025

Nou zeg, dit wordt niet echt soepel opgelost dus ​@Ann1234 ☹️ Inmiddels valt het modem steeds helemaal uit begrijp ik, waardoor je ook geen internet meer hebt? 

Ik kijk graag even met je mee, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14599 reacties
  • 17 februari 2025

Ik zie nog geen gegevens ​@Ann1234, en hoop dat dit inhoudt dat het inmiddels allemaal weer naar behoren functioneert!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 17 februari 2025

Helaas niet, is nog hetzelfde. De telefoniste was hoopvol dat ik nieuwe modem volgens uitzondering zou kunnen krijgen en dan zou ik begin vorige week erover gebeld moeten worden. Helaas niet, dus dat is een afwijzing ga ik dan maar vanuit… 

dus elke dag resetten vaak meerdere keren. 
wifi werkt meestal niet, dus lekker bij bijbetalen op mn mobiel. En medisch alarm is allang niet bereikbaar. En huistelefoon niet maar HE het systeem zegt dat ik het er maar mee moet doen. Dus bellen heeft ook geen zin meer. Nu maar op zoek naar een andere provider voor kosten voor omzetten alarmcentrale  indienen bij kpn want zo makkelijk is dat niet.. 

en dit bedoel allemaal omdat updates uitgevoerd worden en alles platleggen, want ervoor was er niets aan de hand..

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14599 reacties
  • 18 februari 2025

Zou je eerst nog je gegevens in willen vullen in je profiel ​@Ann1234, zodat ik zelf nog even met je mee kan kijken? Ben erg benieuwd wat ik in de systemen kan vinden over je nieuwe modem, wellicht is er ergens iets mis gegaan en kan ik er alsnog 1 naar je opsturen! 

Reageer