Skip to main content

Ik ben pas klant bij KPN, hiervoor kon ik bij mijn provider alle nummers blokkeren die ik wilde, nationaal en internationaal. Dat valt mij nou uitermate tegen van KPN.

En als je het al meldt, is er géén garantie dat het stopt. Denkt u werkelijk dat als u vraagt niet meer te bellen, dat dit ook daadwerkelijk gebeurd…? Als ik het zat wordt dan stappen we maar over, werkelijk absurd dat je als individu niet mag uitmaken door wie je benaderd wilt worden.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Je bedoelt inkomende nummers ?

Bij welke vorige aanbieder was dat mogelijk ? xs4all heeft daar mogelijkheden voor, verder weet ik niet.


Ik ben pas klant bij KPN, hiervoor kon ik bij mijn provider alle nummers blokkeren die ik wilde, nationaal en internationaal. Dat valt mij nou uitermate tegen van KPN.

Als je een FRITZ!Box gebruikt i.p.v. een Experia Box dan kan je telefoonnummers blokkeren.


@Frederikex070. Die vorige provider was vast xs4all met een Fritz!box.

Sinds heel kort kun je ook bij KPN een Fritz!box aanvragen !! Dan kun je telefoonnummers blokkeren.
De Experiabox kan dan in de kast.

Ik vind het instellen van een Fritz!box een ramp, heel bewerkelijk. Maar als je het gedaan hebt heb je ook wat.


 @Frederikex070 Welkom op het forum. Het klopt inderdaad dat je in de Experiabox geen inkomende telefoonnummers kunt blokkeren. Zoals de mede forumgebruikers al aangeven is dit met de Fritzbox wel mogelijk. Deze zou je zelf kunnen aanschaffen via https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/ of kun je kunt de Fritzbox in bruikleen nemen, hiervoor betaal je maandelijks € 7,50. Bij het in bruikleen nemen van de Fritzbox krijg je ook automatisch de Techdesk service, dit is een technische afdeling die je onder andere kan ondersteunen bij het instellen en installeren van de Fritzbox. 


Anders kun je een Pro Call Blocker gebruiken. Dit is een losse nummermelder (zoals we die begin deze eeuw hadden), maar deze hebben ook de mogelijkheid dat een oproep niet doorkomt op de aangesloten telefoon. O.a. via Bol.com en Grandado.nl verkrijgbaar.