Skip to main content

OK: het Probleem

Er loopt een analoge telefoonlijn waarop al jarenlang hetzelfde nummer in gebruik is. Aan dit contract hangt geen KPN-account (geen idee waarom). Er komt glasvezel aan - daarvoor moet gegraven worden voor x-kosten: geen zin in maar analoog blijven is niet mogelijk. Dus de HAMvraag: kan dit vaste telefoonnummer (dan digitaal in de centrale) behouden worden en standaard doorgeschakeld worden naar een mobiel nummer? Dan kan het abonnement gewoon blijven lopen, kan iedereen het nummer blijven gebruiken en hoeft er niet gegraven te worden want dan is de aansluiting gewoon in de centrale doorgeschakeld. Is dat mogelijk? Zo ja: hoe ga ik dat fiksen? (en ja: de meerkosten van doorschakelen zijn me bekend)

Antwoord op je vraag: Nee. Dat kan niet.

 

Als ik dit lees: ‘Er komt glasvezel aan - daarvoor moet gegraven worden voor x-kosten: geen zin in maar analoog blijven is niet mogelijk.”, zou ik graag weten waarom je denkt dat er X kosten aan hangen?

Is dit buitengebied en wordt je alleen aangesloten op glasvezel als je een eigen bijdrage betaalt? En zo ja, is KPN dan überhaupt wel mogelijk? Als het netwerk door bijvoorbeeld Delta wordt aangelegd kan je daar geen KPN op krijgen en blijft je koperaansluiting gewoon intact en actief..


Dankjewel Ward. Helder. Kan-niet. Dan wordt het abonnement opgezegd. 

 

En voor de nieuwsgierigheids-bevrediging: betreft een kadastraal-later-gesplitst stuk grond 200 meter van de openbare weg, tussen de huizen door bereikbaar. Da’s dus graven. 


Dankjewel Ward. Helder. Kan-niet. Dan wordt het abonnement opgezegd. 

 

En voor de nieuwsgierigheids-bevrediging: betreft een kadastraal-later-gesplitst stuk grond 200 meter van de openbare weg, tussen de huizen door bereikbaar. Da’s dus graven. 

Ik snap dat het graven is maar mijn vraag was: hoe kom je erbij dat dat graven geld kost? Als het een formeel BAG adres is, dan wordt het kosteloos aangesloten. Tenzij het dus een buitengebied project is waarbij iedereen een eigen bijdrage betaalt.