Skip to main content

is dit mogelijk en zo ja hoe configureer ik dit

Dat is niet mogelijk met één telefoonnummer. 

Met twee nummers kun je van de een naar de ander bellen. 

Meesten gebruiken 1 nummer dus 1 poort. Met een draadloze dect met meerdere handsets kun je met die onderling bellen. 


Hi Peter,

Ik heb 2 ouderwetse analoge PTT toestellen een in de garage en een op de tweede verdieping.

Ik heb geen KPN telefoon nummer.

en wil enkel en alleen onderling bellen naar en van deze twee toestellen dus *001 en *002 als tfn

gr, 

PS met een  apparte voeding zonder kpn box 12 kan ik dit wel realiseren maar ik wil dus van de kpn box gebruikmaken zonder een dedicated eigen voeding en bel signalering

 


Je kunt intern bellen via onderstaande richtlijn @Samuel99 , mits je vaste telefoon afneemt van KPN, anders niet.

 


Zonder vast nummer via kpn werken de phone poorten sowieso niet.

Misschien kun je op marktplaats nog een ouderwetse huis centrale op de kop tikken. 

Die poorten werken zonder huiscentrale. 

NB

Mijn broer heeft in zijn gezin alleen nog mobiele telefoons. Allemaal onbeperkt bellen dus wordt ook in huis gebruikt.

 

Ps

Bovenstaande screenshot tekst kan ik niet vinden en weet ik dus ook niet. 

 


Met de huiscentrale ‘s kon dit prima, die zou je nog 2e hands kunnen vinden, alhoewel, ondertussen al niet meer misschien.
Maar met een fritzbox kan het zeker, en die zijn ruim voor handen, de meest eenvoudige cq ouder type is goed genoeg voor dit doel.


Die tekst staat bij de telefooninstellingen van modem/router 12 en router 14 @PeterG 


Ik vind het nog niet, @Nomen Nominandum . Heb je misschien een link 🙏?


Ik vind het nog niet, @Nomen Nominandum . Heb je misschien een link 🙏?

Ga binnen de 12 of 14 naar de rubriek telefonie, subrubriek informatie, daar staat het @PeterG 


Pff, laat maar @Nomen Nominandum . Je lijkt kpn wel. Het vooral zo moeilijk mogelijk maken. De afgelopen 10 minuten op je aanwijzingen proberen te zoeken maar niet gevonden.


Dan staat het alleen in de 14 en niet in de 12, wat trouwens raar is, want de 14 heeft maar 1 telefoon poort.

Een link sturen kan natuurlijk niet, want de screendump is van een pagina van de 14 @PeterG 


Ik zie trouwens in je profiel dat jij een V10 hebt, als daar de GUI nog niet gelijk is aan de 12 en de 14 kun je het ook niet vinden, maar het werkt wel bij de 12 weet ik uit ervaring @PeterG 


Tja, met één poort valt helemaal niet intern te bellen.

Dus raar dat dat komt via http://mijnmodem.kpn voor de 14.


Tja, met één poort valt helemaal niet intern te bellen.

Dus raar dat dat komt via http://mijnmodem.kpn voor de 14.

Inderdaad @PeterG 


Hi allen,

Met de nieuwe KPN software waar de V14 op draait, en ook een deel van de V12, is het mogelijk om van je ene naar je andere Phone poort te bellen, ook zonder dat je een telefoonnummer in je abonnement hebt zitten. Deze software gaat uiteindelijk bij alle nog actuele modems uitgerold worden, dus in de toekomst zal dit ook bij de andere modems mogelijk worden.

Voorwaarde is dan uiteraard wel dat je ook echt over 2 telefoniepoorten beschikt, dus ik kijk er een beetje raar van op dat jij dit ook te zien krijgt in je V14 @Nomen Nominandum 🤔😅 Zou je hier een melding van willen maken IN je modeminterface? Je ziet een feedback knop als je op de pagina met telefonie instellingen staat, daar kan je feedback indienen die rechtstreeks bij de softwareontwikkelaars uitkomt!


Beste Maja.. Dat klink positief en dan kun je de volgende vragen verwachten.

1- wanneer komt die software release uit?

2- welke versie heeft het dan ?

 

met vr gr,


Het gaat om deze softwareversie @Samuel99:

De V14 wordt hier standaard mee geleverd, daarna is eerst de Box 12 aan de beurt en daarna volgen de andere modems. Het omzetten naar de nieuwe software gebeurt heel geleidelijk en in kleine groepjes, hier kunnen we dus geen datum aanhangen.


Heb nu soft versie 04.39.

Ga het testen.. dank dank..