Skip to main content

Ben sinds gisteren klant geworden van KPN. Heb ook gekozen voor Vastbellen erbij te nemen. Hierover heb ik een vraag: kan ik dan ook onbeperkt naar 088 nummers bellen? En de 0900 nummers kan ik die laten blokkeren? Alsmede 085. Want dat zijn ook dure koop nummers.

 


Hallo @Joep1965 er staat nergens dat @Arnout_67 het onbeperkt bellen pakket heeft, @Arnout_67 schrijft alleen dat hij ook vaste telefonie bij zijn pakket heeft genomen.

 


Hallo @Arnout_67 ,

Wat betreft blokkeren: 085-nummers kun je niet blokkeren, je kunt wel diverse andere categorieën blokkeren via MijnKPN en de MijnKPN-app.

Uitgaande nummers blokkeren

Je kunt bepaalde groepen telefoonnummers blokkeren. Bel je naar een geblokkeerd nummer dan ontvang je een gesproken boodschap. Nummer blokkeren is gratis. Je kunt de volgende groepen telefoonnummers blokkeren:

  • Betaalde servicenummers (0900-, 0909- en 0906-nummers)
  • Mobiele nummers
  • Internationale telefoonnummers (00..-nummers)
  • 18xx nummers

Bel je via oude telefoonaansluiting met een telefoonstekker met vier pinnen (PSTN), dan is het niet mogelijk om uitgaande nummers te blokkeren.

 

En 088-nummers zijn inderdaad inbegrepen bij de aanvullende optie onbeperkt bellen: (plaatje van Joep1965 geleend.) 

 


Alsmede 085. Want dat zijn ook dure koop nummers.

Nee, dat zijn “gewone” aansluit abonneenummers, maar alleen niet aan een regio gebonden.

Wat is een 085 kengetal? Nummers met het kengetal 085 zijn algemene landelijke netnummers die niet regio gebonden zijn. Het zijn nummers die veel gebruikt worden door bedrijven die landelijk opereren.

Dus iemand in Groningen kan een 085 nummer hebben, maar in Amsterdam of Maastricht ook.
(Zelf heb ik naast twee vaste regionummers - ook een 085 nummer).

Men betaalt het gebruikelijke telefoon tarief zoals elk ander “gewoon” vast telefoonnummer.
Heb je een “onbeperkt” telefonie optie erbij genomen bij je telefonie abonnement.
Vallen 085 nummers daar ook gewoon onder.

https://www.kpn.com/bellen/opties/onbeperkt-bellen.htm


Hallo @Arnout_67 ,

Wat betreft blokkeren: 085-nummers kun je niet blokkeren, je kunt wel diverse andere categorieën blokkeren via MijnKPN en de MijnKPN-app.

Uitgaande nummers blokkeren

Je kunt bepaalde groepen telefoonnummers blokkeren. Bel je naar een geblokkeerd nummer dan ontvang je een gesproken boodschap. Nummer blokkeren is gratis. Je kunt de volgende groepen telefoonnummers blokkeren:

  • Betaalde servicenummers (0900-, 0909- en 0906-nummers)
  • Mobiele nummers
  • Internationale telefoonnummers (00..-nummers)
  • 18xx nummers

Bel je via oude telefoonaansluiting met een telefoonstekker met vier pinnen (PSTN), dan is het niet mogelijk om uitgaande nummers te blokkeren.

 

En 088-nummers zijn inderdaad inbegrepen bij de aanvullende optie onbeperkt bellen: (plaatje van Joep1965 geleend.) 

 

@Arnout_67 

Is het blokkeren van bepaalde groepen nummers gelukt via MijnKPN?