Skip to main content

Kan ik op een Experiabox V10 de Panasonic KX-TGP500 (basisstation) met de KX-TGP50 dect handsets aansluiten?

Hallo @Sirius1955 

 

Nee dat gaat niet werken omdat deze alleen via een netwerkkabel aangesloten kan worden en geen analoge poort heeft.

Op de V10 kan je namelijk de Voip telefonie niet uitzetten, hem via het netwerk aansluiten op de V10 werkt dan niet.

Het zou wel kunnen met een Box 12, Fritz!Box of eigen router.

Heb je nu DSL via pair bonding op die V10? Dan gaat een Box 12 ook niet werken, die ondersteunt dat niet, dan vallen sowieso een hoop routers af die je zou kunnen gebruiken.


Dank je wel voor je duidelijke antwoord.

Naar verwachting krijgen we hier in het buitengebied volgend jaar glasvezel. Ze zijn er al mee bezig, maar omdat er ook werkzaamheden buitendijks plaatsvinden (o.a. bij mij), ligt het nu stil tot voorjaar 2023.

Is het wel mogelijk met glasvezel of behoud ik dan ook gewoon de V10?


Is het wel mogelijk met glasvezel of behoud ik dan ook gewoon de V10?

Alleen met een V12 of een eigen router is het mogelijk om een SIP telefoon te gebruiken.


Is het wel mogelijk met glasvezel of behoud ik dan ook gewoon de V10?

Alleen met een V12 of een eigen router is het mogelijk om een SIP telefoon te gebruiken.

Dank je wel voor je antwoord. Is mij nu ook duidelijk.

Ik heb er helemaal geen verstand van. Ik heb vaste telefonie en internet bij KPN, De Panasonic had ik in gebruik, maar toen moest ik overstappen naar een ander (zakelijk) abonnement, kreeg een nieuwe Experiabox en toen kon ik de toestellen niet meer gebruiken. Jammer dat daar dan niet over gecommuniceerd wordt. Bovendien was KPN mijn zakelijk nummer vergeten te installeren. Dat nummer stond doorgeschakeld naar mijn gsm en dat wilde ik weer terugzetten. Na 3 maanden kwam ik er pas achter dat het zakelijk nummer nog “op de plank” bij KPN lag.

Ik bel nu met de Chicago duo, waarvan 1 toestel al niets meer doet, terwijl de Panasonic een veel solider en prettiger toestel is.

Ik ga op zoek naar een andere router of kan ik beter wachten tot ik glasvezel heb?


Ik ga op zoek naar een andere router of kan ik beter wachten tot ik glasvezel heb?

Aangezien je geen TV van KPN hebt zijn er veel routers geschikt maar of het verstandig is nu al een andere router aan te schaffen is twijfelachtig.

Heb je nu een VDSL aansluiting of zelfs een Sneller Internet Buitegebied?


Ik ga op zoek naar een andere router of kan ik beter wachten tot ik glasvezel heb?

Aangezien je geen TV van KPN hebt zijn er veel routers geschikt maar of het verstandig is nu al een andere router aan te schaffen is twijfelachtig.

Heb je nu een VDSL aansluiting of zelfs een Sneller Internet Buitegebied?

Ik heb VDSL, internet is hier tamelijk traag. TV was destijds in 1997(?) niet mogelijk, dus ik heb een schotel bij Canal Digitaal. Digitenne had hier toen een slecht signaal. Ik heb in het buitengebied op dit moment 2 keuzemogelijkheden voor wat betreft tv en dat is CD of Digitenne.


Heb je pair bonding?, dan zit de V10 via een Y-kabel aangesloten op 2 poortjes in het IS/RA punt.

Wil je straks ook TV ontvangers gaan gebruiken als je glasvezel hebt?


Heb je pair bonding?, dan zit de V10 via een Y-kabel aangesloten op 2 poortjes in het IS/RA punt.

Wil je straks ook TV ontvangers gaan gebruiken als je glasvezel hebt?

Nu maak je het me moeilijk, ik ben blond :-)), maar als ik naar afbeeldingen ga kijken van pair bonding en een Y-kabel dan kan ik vrijwel zeker zeggen dat ik dát niet had.

Wat betreft TV, daar heb ik nog niet over nagedacht. Ik ben tevreden met de schotel, maar ik moet eerst alle voor- en nadelen op internet gaan bekijken.


Als het 1 rechte kabel is met een 1 stekker aan elk uiteinde waarvan de ene kant in de grijze DSL poort van je V10 zit dan is het zeker geen pair bonding, dat maakt het al makkelijker.

Je zou dan nu al een Box 12 kunnen gebruiken, het enige probleem is dat ze modems niet zomaar omruilen bij KPN, doen ze normaal alleen als ze niet meer werken en dan krijg je ook wat beschikbaar is en dat zou best weer een V10 kunnen zijn.

Je kan het natuurlijk altijd proberen via de klantenservice (0800-0402) en dan om een Box 12 vragen, niet geschoten is altijd mis.

 


Als het 1 rechte kabel is met een 1 stekker aan elk uiteinde waarvan de ene kant in de grijze DSL poort van je V10 zit dan is het zeker geen pair bonding, dat maakt het al makkelijker.

Je zou dan nu al een Box 12 kunnen gebruiken, het enige probleem is dat ze modems niet zomaar omruilen bij KPN, doen ze normaal alleen als ze niet meer werken en dan krijg je ook wat beschikbaar is en dat zou best weer een V10 kunnen zijn.

Je kan het natuurlijk altijd proberen via de klantenservice (0800-0402) en dan om een Box 12 vragen, niet geschoten is altijd mis.

 

Dank je wel voor je hulp en advies, ik ga dat proberen.