Skip to main content

Graag wil ik een weer analoog bellen via een vaste telefoonlijn. Ook i.v.m eventuele stroomstoringen. KPN levert niet meer aan particulieren, wél zakelijk nog. Is er een mogelijkheid dat dit toch kan met een privé aansluiting?

Dat het zakelijk nog geleverd wordt zal een kwestie van tijd zijn. Als een eventuele storing in de stroomvoorziening het grote probleem is kunt u beter daar een oplossing voor zoeken. 


Hoeveel stroomstoringen heb je de afgelopen jaren moeten ervaren?


Ik heb wel een vraag: hoe vaak heb je nog stroomuitval? Dat heb ik al 5 jaar hier niet gehad, afgezien van de wisseling van de meter.

Aan een dect telefoon heb je ook niks zonder 230 volt.

Je hebt meer aan een mobiel bij stroomonderbreking.

KPN levert geen analoge, dus PSTN, meer i.c.m. ook internet. Ook internet van een andere provider via de DSL lijn is dan niet meer mogelijk. Heb je glasvezel waar KPN op levert, dan worden de koperen leidingen al helemaal uitgezet.


Hallo @1dree1 of je als particulier een zakelijk analoog telefoonabo kan nemen weet ik niet, even bellen met de zakelijke hlpdsk 0800 0403. Voor zakelijke abo's moet je in de regel een KvK-inschrijving hebben.

Het is ook vreselijk duur in vergelijking met een telefoonabo via je modem (€2), analoog zakelijk €31,65 per maand ex BTW).

Je kunt een gewone analoge telefoon aansluiten op de telefoonpoort van het modem, het signaal wordt echter digitaal getransporteerd en verwerkt.

Een digitale telefoon aansluiten kan in de regel niet op de telefoonpoort van het modem, of je moet de digitale telefoon (IP-telefoon) als analoge telefoon in kunnen stellen, net zoals je vroeger bij de telefoon in kon stellen toon-kiezen of pulse-kiezen.

Als je bang bent voor stroomuitval en dat een kritische aangelegenheid is kun je het beste de boel op een noodstroomvoorziening aansluiten.

 

 


Goedemiddag, dank voor alle snelle reacties. Ik heb mijn antwoord ertussen zien staan. Allemaal erg bedankt voor uw moeite.


Goedemiddag, dank voor alle snelle reacties. Ik heb mijn antwoord ertussen zien staan. Allemaal erg bedankt voor uw moeite.

Hallo @1dree1 , die kun je dus als beste antwoord markeren.

Wat is het beste antwoord volgens jou?

 


Als je de Experiabox voed via een UPS, dan kan je gewoon blijven bellen bij stroomuitval. In ieder geval een half uurtje. Een alarmsysteem kan zo bijvoorbeeld bellen. 

In dat halve uurtje kun je het noodstroomaggregaat aanslingeren, voor dat die UPS leeg is heb je zo alles weer online 😊