Skip to main content

Momenteel loopt de vaste telefoon via een grijze kabel die via de tuin en door het gehele huis bij het modem komt van KPN. Is het mogelijk om het nummer te behouden van de vaste telefoon, maar te bellen via de mobiele telefoon, zodat de fysieke vaste telefoon weg kan en ook de bijbehorende grijze kabel die door het huis loopt? Zijn er alternatieven?

Sommige mensen plaatsen de hoofdontvanger met een telefoon (of zonder) bij de router in de meterkast en een 2e telefoon op de plek waar je deze graag wil hebben. Voor minder dan 50 euro kan je al een set met twee of drie telefoons kopen.

 

Voorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/gigaset-a220-duo-dect-telefoon-zwart/9005000012362272/?bltgh=vZzj-KH8juKHuC9keKNE8g.1_4.5.ProductTitle


@Jeroen Ruiter bedankt voor uw reactie. wat houdt een hoofdontvanger zonder telefoon bij router in? is dit een soort kastje? Het probleem is eigenlijk dat er nu 3 duo telefoons staan in huis en die nauwelijks worden gebruikt, alleen het huistelefoonnummer wordt gebeld door de omgeving. ik wil dus eigenlijk van die fysieke telefoons in huis af, maar wel onder het huistelefoonnummer via mijn mobiel kunnen kunnen bellen of kunnen opnemen. 

 


Ik weet niet of dat mogelijk is. Als je een set koopt met 2 of 3 telefoons, dan is er 1 set die met de router  verbonden is. Deze is de zogenaamde moeder van het stel. Boven plaats je bijvoorbeeld een 2e telefoon die alleen in het stopcontact gaat. de telefoons maken onderling verbinding. Zie het voordeel dat je 1 telefoon (alleen oplader) bedraad aansluit bij de router in de meterkast en de telefoon leg je in de la weg als reserve. In je woonkamer plaats je de 2e telefoon met oplader en die gebruik je als primaire telefoon.


Hallo @gebruiker van KPN , als je de vaste telefoon nooit meer gebruikt, kun je deze loskoppelen van het modem. Schakel de vaste telefoon dan wel eerst permanent door naar je mobiel dan mis je nooit een telefoontje die op de vaste lijn binnenkomt.

 

 


Als eigenaar van het telefoonnummer betaal je wel de kosten voor het doorschakelen.

 

Aan- en uitzetten is gratis. Je betaalt wel de gesprekskosten. Heb je KPN Compleet? Dan is doorschakelen gratis naar een ander telefoonnummer in het compleetpakket.

https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-doorschakelen.htm


@JanD bedankt voor de tip. begrijp ik het goed, dat als ik de vaste telefoon doorschakel naar een mobiele telefoon die in hetzelfde kpn compleet pakket zit en de vaste telefoon vervolgens loskoppel de personen die het huistelefoon bellen alsnog doorgeschakeld blijven ondanks dat de huistelefoon losgekoppeld is van het modem? 


Wat gebeurt er als je het test? Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.


@JanD bedankt voor de tip. begrijp ik het goed, dat als ik de vaste telefoon doorschakel naar een mobiele telefoon die in hetzelfde kpn compleet pakket zit en de vaste telefoon vervolgens loskoppel de personen die het huistelefoon bellen alsnog doorgeschakeld blijven ondanks dat de huistelefoon losgekoppeld is van het modem? 

Hallo @gebruiker van KPN , is niet telefoon gebonden, je zou jou vaste telefoonnummer ook naar mijn (vaste) telefoon door kunnen schakelen.

Probeer het maar eens en koppel de vaste telefoon van je modem los en laat een van je huisgenoten naar je vaste nummer bellen, dan moet jouw mobiel overgaan.

 


Goedemorgen @gebruiker van KPN, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Al heel wat reacties zie ik, hartstikke fijn! Ik ben hier niet zo bekend mee, maar het klinkt allemaal heel logisch :smile:  Heb je het al kunnen testen, en zo ja… wat zijn je bevindingen? Zorg er wel voor dat je aangemeld bent voor de voordelen (gratis onderling bellen), zodat hier geen onverwachte kosten achter weg komen!


Goedemorgen @gebruiker van KPN, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Al heel wat reacties zie ik, hartstikke fijn! Ik ben hier niet zo bekend mee, maar het klinkt allemaal heel logisch :smile:  Heb je het al kunnen testen, en zo ja… wat zijn je bevindingen? Zorg er wel voor dat je aangemeld bent voor de voordelen (gratis onderling bellen), zodat hier geen onverwachte kosten achter weg komen!

Dat is een goeie tip, kende ik niet, maar ik zit ook (nog) bij Telfort.


Reageer