Skip to main content
Beantwoord

Kan mijn SIP gegevens niet achterhalen met de service tools

• January 7, 2026
  • 4 reacties
  • 37 keer bekeken

MrMark79
Nieuwkomer

Geachte Lezer,

Ik heb mijn eigen (test)pbx gemaakt. Handig voor de kinderen en de meerdere verdiepingen in het huis. Nu wil ik graag mijn SIP gegevens opvragen maar krijg telkens de volgende mededeling:

Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.

Natuurlijk de topics op dit forum doorgenomen. ja, ik heb mijn modem gereset, ja ik een kpn modem in gebruik, ja ik zit op mijn eigen netwerk.
Maar hij blijft deze melding geven.

Ik heb ook gelezen dat de helpdesk deze gegevens kan SMS'en.
Graag jullie hulp hierin.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@MrMark79, goed dat je deze vraag hier stelt. 

Je hebt zelf al wat stappen uitgevoerd, laten we het volgende nog even proberen:

• Heb je ook een andere browser geprobeerd en eventueel een ander apparaat?
  • Kan het zijn dat je een VPN gebruikt? En zo ja, zou je dit uit kunnen zetten?

Helpt bovenstaande niet? Neem dan even contact met ons op om dit op te lossen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Hi ​@MrMark79, goed dat je deze vraag hier stelt. 

Je hebt zelf al wat stappen uitgevoerd, laten we het volgende nog even proberen:

• Heb je ook een andere browser geprobeerd en eventueel een ander apparaat?
  • Kan het zijn dat je een VPN gebruikt? En zo ja, zou je dit uit kunnen zetten?

Helpt bovenstaande niet? Neem dan even contact met ons op om dit op te lossen. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

MrMark79
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 18, 2026

Hoi ​@Alex van KPN,
Even een update over de situatie. Ik heb een terugbel verzoek ingediend en werd heel snel gebeld.
De dame die ik aan de lijn kreeg, wist niets van SIP of SIP inlog codes. Geeft natuurlijk niet want ze heeft mij netjes doorverbonden met een andere afdeling. De afdeling was op dat moment gesloten dus ik moest op een ander moment terugbellen.
Dit heb ik, na een hoop thuis overleg, niet meer gedaan. We hebben besloten het vaste nummer van ons abonnement af te gaan halen. NIET omdat we ontevreden zijn, maar omdat we thuis toch meer mobiele telefoon zullen worden.
Ik wil je wel hartelijk danken voor de inzet. Aan de service heeft het zeker niet gelegen.

Met vriendelijke groet,

JanD
Superuser
  • January 18, 2026

Scheelt toch weer €4 per maand straks ​@MrMark79 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 20, 2026

Hoi ​@Alex van KPN,
Even een update over de situatie. Ik heb een terugbel verzoek ingediend en werd heel snel gebeld.
De dame die ik aan de lijn kreeg, wist niets van SIP of SIP inlog codes. Geeft natuurlijk niet want ze heeft mij netjes doorverbonden met een andere afdeling. De afdeling was op dat moment gesloten dus ik moest op een ander moment terugbellen.
Dit heb ik, na een hoop thuis overleg, niet meer gedaan. We hebben besloten het vaste nummer van ons abonnement af te gaan halen. NIET omdat we ontevreden zijn, maar omdat we thuis toch meer mobiele telefoon zullen worden.
Ik wil je wel hartelijk danken voor de inzet. Aan de service heeft het zeker niet gelegen.

Met vriendelijke groet,

Fijn dat het contact goed is verlopen en de inzet ook, had nog wel graag willen weten waarom dit niet heeft gewerkt. Maar dat is dan aan ons verder. Ben blij dat het goed is afgelopen. Dankjewel ook voor de terugkoppeling hier.Â