Skip to main content
Beantwoord

Kan niet gebeld worden door Vodafone klanten

  • 2 August 2024
  • 2 reacties
  • 68 keer bekeken

Sinds ik met mijn bedrijf ben overgestapt van Vodafone naar KPN zakelijk kunnen Vodafone gebruikers mij niet meer bellen. ik ben hier ruim een week mee bezig en het probleem/ storing wordt niet opgelost. Wie kan mij helpen? Door deze storing loopt mijn bedrijf klanten en inkomsten mis. 

Hallo @R van der Woude 

Dan lijkt het dat je last hebt van het verschijnsel “onvolledige portering". Dan is er bij Vodafone een verkeerde instelling blijven staan (“eigen nummer Vodafone”). Dit probleem moet doorgezet worden naar de Backoffice (technische dienst) KPN die dit samen met de technische dienst van Vodafone moet oplossen. Bel daarvoor met KPN klantenservice op 0800-0402 (consumenten) of 0800-0403 (zakelijk).


 je bent overgestapt van Vodafone naar kpn en je kunt alleen vanaf het Vodafone netwerk niet bereikt worden? dan heeft Vodafone vergeten jouw nummer als geporteerd aan te duiden. De andere netwerken hebben dit wel gedaan en sturen als iemand bijvoorbeeld op het Odido netwerk jouw nummer belt dit naar KPN en niet meer naar Vodafone.

 

Vodafone moet dit dus ook doen, iets wat bij de duizenden porteringen per dag natuurlijk in de meeste gevallen goed gaat, maar nu dus een keer niet. ook een optie is het als een klant met een Vodafone simkaart een “ klacht” indient bij Vodafone klantenservice dat ze een specifiek nummer niet kunnen bereiken.(Jouw nummer dus) Datzelfde nummer is vanaf andere netwerken wel bereikbaar…

 

Omdat er dan direct een klantticket is zal de technische dienst van Vodafone zien dat dit gebelde nummer nog steeds als “ Vodafone” staat aangemerkt in hun systemen.

Hopelijk kan je hier ook wat mee. Als het wat langer duurt dan de eerdere genoemde oplossingen.

 

Wat je ook nog achter de hand kan houden is die Vodafone klanten die je belangrijk zijn even laat weten dat ze jou via whatsapp moeten bellen dit zal natuurlijk wel lukken ;)


Reageer