Skip to main content

Ik kan wel gebeld worden maar niet bellenĀ 

Wat gebeurd er als je wilt bellen? Blijft de kiestoon? Ikzelf heb 2 x gehad dat mijn dect die niet meer genereerde. Basis even 2 minuten uit stopcontact en het werkt weer.

Of krijg je een ingesprektoon als je wilt bellen? Al voor of juist na het kiezen?

šŸ˜‰Ā HetĀ scheelt wel flink in de kosten (met mobiel abo bellen is goedkoper).


Ik krijg de in gesprek toon na het kiezen


Als je wel gewoon de kiestoon krijgt, maar na het kiezen ingesprektoon:

Al eens je dect gereset? ( 2 minuten de stroom van het basisstation en de handsets ook even uit zetten)


Gedaan en er is geen verschilĀ 


Okee. Welke Experiabox heb je? ( H220N, v8, v9, v10, v10a of Box12)

En staan je gegevens al in je forumprofiel voor de kpn moderator die hier nog komt?

(naam, adres, postcode, huisnummer, woonplaats, klantnummer vaste dienst)


Experiabox V10

Mijn gegevens staan in het forumprofiel


Ik heb al via de website van KPN een en ander geprobeerd. De poort is al gewisseld van poort 1 naar poort 2 het modem, is al op afstand gereset.

Het heeft niets uitgehaald.

Ā 


"De poort is al gewisseld van poort 1 naar poort 2 het modem, is al op afstand gereset.

Het heeft niets uitgehaald"

Tja, als het op beide phone poorten niet werkt..... Dat zijn 2 aparte aansluitingen. Dan gaat mijn verdacht toch naar je toestel / dect set.

Telefoon toestel uitsluiten? Bijvoorbeeld even een toestel lenen. Aansluitkabeltje?


Misschien kan een moderator een SIP herstel uitvoeren op uw adres.


Al een andere telefoon geprobeerd. Zelfde probleem.

Ā 


Zijn er geen andere suggesties meer.Ā 
Het is toch een vreemde kwestie


Een moderator komt hier nog. Wachtrij momenteel ca. 2 dagen (va topic start).


Hoi @frank345, ik heb de telefoon opnieuw aangemeld. Deze staat nu op poort 1 van het modem. Wil je laten weten of het werkt?


Hallo Bart,
Nee het Ā heeft niet geholpen. Het wisselen van de poort had ik zelf ook al een keer gedaan.
Het probleem blijft hetzelfde. Kan wel gesprekken ontvangen, maar bij het kiezen van een nummer om uit te bellen, volgt meteen de in-gesprek-toon


Ik zie wel dat er een aantal blokkades staan op het uitbellen. Zo zijn internationale nummers, mobiele nummers en servicenummers geblokkeerd. Wil je die bellen?Ā 


Nee het niet kunnen uitbellen geldt voor alle nummers


Je kunt zelfs niet bellen naar 0800-0402 ? Wil je dat eens proberen.Ā 

(Dit is het gratis nummer van kpn)


Merkwaardig genoeg gaat dat wel

Ik snapĀ er niets van


Okee.Ā 

Je hebt blokkering aan staan op buitenlandse nummers. Dus alles met een ander landnummer dan 0031 werkt dan niet.Ā 

Ook bellen naar 06 werkt niet; ook geblokkeerd.Ā 

Verder alles met 09.ā€¦

Via de vaste kan je niet bellen als je 0031 gebruikt.Ā 

Een gewoon nummer in je woonplaats met 0495...... geprobeerd? Dus zekerĀ niet met 0031495.... dat werkt niet.Ā 


ik kijk het na, als dit de oplossing is ben ik je eeuwig dankbaarĀ 

Ā 


En hoe maak ik die blokkade ongedaan dan

Ā 


Blokkeringen op je vaste nummer kun je zelf aan- en uitzetten. Via MijnKPN website versie en app.

Via de webstie versie kan het al enkele jaren. Dat zal je dus ooit zelf gedaan hebben. Tenzij je niet zelf de beheerder van je abonnement bent.


Het ging niet via de website, maar met de app is het gelukt.
Ik denk dat mijn eigen domheid een beetje in de weg heeft gezeten.Ā 

Nu is het gelukt, bedankt.


Top dat het gelukt is nu.Ā 

Mocht er nog iets zijn, laat het dan weten.Ā 

Ā