Skip to main content
Vraag

Klacht met betrekking tot overzetten vast telefoonnummer naar KPN

• May 3, 2025
  • 11 reacties
  • 157 keer bekeken

Hierbij wil ik een klacht indienen over het omzetten van een Ziggo vast nummer naar Kpn.

Ik heb sinds verleden week zaterdag kpn abbonement afgesloten voor mijn moeder met vast bellen voor mijn moeder van 78 jaar die afhankelijk is van haar vast telefoonnummer.

Ik had mijn contact al aangevraagd toe ik er achter kwam dat mijn moeder haar vast nummer mee moest naar KPN.

Ik heb telefonisch contact gezocht en werd mij verteld als het contract is ingegaan van KPN en contract van Ziggo was beëindigd ik naar 2 dagen contact moest opnemen met kpn en kon het nummer van Ziggo zo overgezet worden naar KPN zodat mijn moeder hooguit 2 a 3 dagen geen telefoon zou hebben.

Ik zeg ok geen probleem voor die 2 a 3 dagen maar niet langer dan deze dagen omdat ze afhankelijk is van haar vast nummer die ze al tientallen jaren heeft. Van de week nog gebeld omdat nummer nog niet was overgeschakeld maar geen probleem eind van de week heeft ze haar eigen nummer weer,nummer dat overgezet moest worden noemde ze ook nog op omdat haar collega daar een notitie van had gemaakt.

Gisteren 2 mei geprobeerd vast nummer te bellen nummer is niet in gebruik.

Ik vandaag 2 mei gebeld hele  nummer ineens niet meer bekend bij de klantenservice en of ik het niet verzonnen had 😡.

Het nummer dat ik had gekregen van KPN was wel overgezet door iemand maar met een nummer dat kant noch wal raakt en totaal niet het nummer is wat overgezet moest worden.

Maar omdat het nummer al 1 keer was overgezet deze maand kan het vaste nummer van mijn moeder pas de 26 ste mei worden overgezet omdat er enkel 1 keer per maand een aanpassing gedaan kan worden.

Voor mij  onacceptabel omdat mijn moeder afhankelijk is voor bereik van haar telefoonnummer. 

Ook omdat ik 2 keer contact heb gehad met de klantenservice en het werd geregeld en vandaag werd mij gewoon verteld of ik het niet verzonnen had 😡.

Aangezien mijn contract pas een week geldig is denk ik erover om mijn contract direkt te laten ontbinden.

Onacceptabel dit,ook omdat je voor leugenaar word uitgemaakt door de klantenservice.

Ben nou al helemaal klaar met KPN.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2025

Ik vandaag 2 mei gebeld

Het is vandaag al 3 mei. Maar dit is niet zoals het hoort te gaan. 

Ik begrijp dat je moeder momenteel ook zelfs geen tijdelijk nummer heeft?

Wat eerder namelijk al gedaan is in dit soort situaties: Nummer uit de bak toekennen. Daarna bij de oude provider alsnog het nummer bij hun weg zien te krijgen; lastiger omdat het dáár geen actief nummer meer is. Maar niet onmogelijk. Indien dat gelukt is toevoegen aan je moeders abonnement. Tijdelijk (beter gezegd eerste) nummer weer verwijderen. 

Ik zal dit verder even attenderen bij de moderators. Die kunnen en zullen ook je klacht opnemen over hoe je te woord bent gestaan bij de telefonische klantenservice. Dat kan ook echt niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2025

Goedemiddag Peter,

Mijn moeder heeft wel een tijdelijk nummer alleen andere mensen kunnen haar niet bereiken nou op haar normale vast nummer die ze tientallen jaren heeft gehad,zorg,familie, kennissen en nog tig mensen die je niet allemaal hebt opgeslagen,dokter, ziekenhuis etc etc.

Bedankt voor je reactie 👍

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2025

Ik zou als ik jou was de belangrijkste mensen (familie, kennissen van haar) en diensten (ziekenhuis) op de hoogte stellen van haar huidige nummer. Anders kan ze natuurlijk net zo goed geen nummer hebben, want telefoon heb je om gebeld te kunnen worden. Zelf bellen kan altijd met zo'n nummer maar gebeld kunnen worden is mijns inziens de belangrijkste functie.

En nu niet van toepassing, maar een vast nummer wijzigt ook als er verhuisd wordt naar andere regio. Vaak genoeg gehad hier. Oudere naar verzorgingshuis buiten het netnummer gebied. Of niet toch … het nummer mee kan. Nee dus. Ook in die situatie dient dus familie, dokter, ziekenhuis van het nieuwe nummer op de hoogte gebracht te worden.

Vast nummer werkt tegenwoordig bij stroomuitval ook niet.

Dat vind ik grote nadelen van een vast nummer. Dat heb ik dus niet meer. Mijn nu 86 jarige moeder is 10 jaar geleden ook over gegaan naar alleen mobiel. En sinds 3 jaar enthousiast gebruiker van een smartphone. Haar uitspraak: “Wat een gemak. Dit zouden alle ouderen moeten hebben.”

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Funcard66, wat een nare ervaring heb je gehad met de klantenservice. Zoals dat gesprek is gegaan, is zeker niet wat je van KPN mag verwachten. Zou je het community profiel in willen vullen? Met die gegevens kan ik vervolgens het abonnement van jouw moeder er bij zoeken om te zien of we toch eerder het juiste telefoonnummer actief kunnen krijgen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2025

Hoi Jeroen,

Ik heb het community profiel  ingevuld van mijn moeder.

Gr,Arie

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2025

Moet ik mijn moeders telefoonnummer nog ergens toevoegen welke nummer het moet worden?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2025

Misschien wel handig. Kan in het vak Persoonlijke opmerkingen bijvoorbeeld.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2025

Bedankt Peter voor je hulp 👍

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Funcard66, ik ben bang dat ik slecht nieuws heb. Als ik het abonnement er bij pak, kan inderdaad het telefoonnummer pas weer op 26 mei gewijzigd worden. Op dit moment is het niet voor mij mogelijk om het telefoonnummer aan te passen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 4, 2025

En waarom pas op 26 mei ? Dat kan toch gewoon ingesteld worden door de ict afdeling van de kpn.

Bij Ziggo kunnen ze een nummer binnen 24 uur overzetten 🤔 ze zetten mijn moeders Ziggo nummer over naar een nummer dat kant nog wal raakt, nummer dat voor niemand bekend is. Dus fout ligt bij de klantenservice dat kan gewoon via de ict afdeling geregeld worden lijkt mij toch. En waarom zou dat dan wel op 26 mei kunnen en niet op 1 van  deze dagen ? Dat is gewoon een maand later dan is afgesproken,mijn moeder zou hoogstens 2 a 3 dagen haar nummer vaste nummer missen.

Kan je mij uitleggen waarom het nummer pas op 26 mei kan worden overgezet ? 

Dat is een bijna een maand langer dan is afgesproken ?

Heb contact gehad met Ziggo en nummer overzetten naar andere provider duurt  ongeveer 5 werkdagen.

Is mijn moeders nummer overgenomen of niet overgenomen van ziggo? Kan anders gewoon deze week geregeld worden lijkt mij geen enkel probleem aangezien het al niet is gebeurd terwijl het was afgesproken,zou volgens afspraak verleden week aangesloten worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 4, 2025

Hallo Jeroen,

Probleem is eerder opgelost.

Ik heb besloten omdat ik het contract nog kon opzeggen binnen de 14 dagen en na beetje onderzoek te hebben gedaan dat ik het kpn contract ga opzeggen en overstap naar odido die kunnen mij  eerder aansluiten op het vaste telefoonnummer van mijn moeder. Die aansluiting kan op 14 - 5 worden uitgevoerd.

Moet ook zeggen dat de ervaring met de medewerker van de klantenservice deze beslissing ook wel makkelijk heeft gemaakt.

Niks te nadeel van de andere medewerkers van de klantenservice die mij goed te woord hebben gestaan. Alleen is onbegrijpelijk voor mij als ik 2 keer heb gebeld voor het vaste nummer dat niemand er iets van kan vinden,dus eigenlijk bel je voor Jan L.L naar de klantenservice aangezien er niks gedaan word met je telefoontje.

Bedankt ieder geval voor jullie hulp hier.

Soms is het gras toch niet groener bij de buurman is toch zo gezegde.