Skip to main content
Antwoord

Klantnummer vast bellen nodig voor nummerportering Ziggo

• July 6, 2025
  • 6 reacties
  • 80 keer bekeken

Mijn ouders hebben nog een oude analoge PSTN telefoonaansluiting met dito contract. Op de factuur van KPN staat geen klantnummer. Zij nemen geen andere producten af van KPN.  Zij stappen over op Ziggo inclusief vast bellen en willen het vaste telefoonnummer van KPN meenemen. 

Ziggo heeft het klantnummer nodig om de nummerportering succesvol te kunnen doorvoeren. KPN geeft namelijk aan Ziggo terug dat de gegevens onvolledig zijn, namelijk het klantnummer ontbreekt.

Welk nummer moet Ziggo invullen zodat het verzoek tot nummerportering door KPN wel wordt geaccepteerd. Is het telefoonnummer het klantnummer in dit geval? Of moet dit echt een klantnummer zijn, maar hoe kom ik aan dat nummer. Ik wil het graag in 1x goed doen, want het kost enorm veel tijd.

Wie kan mij helpen aan de juiste informatie? Of kan KPN aub mij het klantnummer cq juiste informatie verstrekken aan mij?

Beste antwoord door M.S.S.P

Ik kan bevestigen dat met opvoeren van het opgevraagde klantnummer bij KPN dat bestaat uit 4 letters en 4 cijfers het verzoek om nummerporting is geaccepteerd door KPN.

Ik raad overigens ten sterkste aan om het klantnummer gewoon op de factuur te vermelden door KPN, want dat voorkomt oude mensen (veelal met zo’n oude aansluiting) en degenen die hun ondersteunen een hoop gedoe.

6 reacties

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 6, 2025

Op de factuur staat het klantnummer vermeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 6, 2025

Bij POTS is je telefoonnummer ook je klantnummer. 

Voor de KPN moderators hier zijn de slechts 300.000 POTS abonnementen niet inzichtelijk. 

Als het bij Ziggo niet lukt met telefoon- en dito klantnummer kan dit alleen telefonisch via 0800-0402. 

Wel gek. Kennissen van mij konden hun POTS nummer 2 jaar geleden zo overzetten. Nooit naar klantnummer gevraagd door Ziggo. 

Is bij Ziggo wel aangegeven dat het nog een analoge lijn betreft?

Er is bij Ziggo een speciaal digitaal formulier voor. De link weet ik helaas niet meer. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 6, 2025

Update: Mijn ouders hebben zelf KPN gebeld en hebben hun klantnummer gekregen. Dit is overigens niet gelijk aan het telefoonnummer, maar bestaat uit 4 letters en 4 cijfers. Dit klantnummer heb ik zojuist aan Ziggo doorgegeven om opnieuw het verzoek voor nummerportering in te dienen bij KPN. Het is nu afwachten of het hiermee wordt geaccepteerd door KPN. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 6, 2025

Dan klopt mijn informatie dus niet meer.

Erwin van KPN
Moderator

Update: Mijn ouders hebben zelf KPN gebeld en hebben hun klantnummer gekregen. Dit is overigens niet gelijk aan het telefoonnummer, maar bestaat uit 4 letters en 4 cijfers. Dit klantnummer heb ik zojuist aan Ziggo doorgegeven om opnieuw het verzoek voor nummerportering in te dienen bij KPN. Het is nu afwachten of het hiermee wordt geaccepteerd door KPN. 

Laat je ons de afloop weten, ​@M.S.S.P ? Ik ben nu ook wel benieuwd welk nummer ze hiervoor gebruiken. Bij mijn weten was het namelijk ook het vaste telefoonnnummer.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • July 9, 2025

Ik kan bevestigen dat met opvoeren van het opgevraagde klantnummer bij KPN dat bestaat uit 4 letters en 4 cijfers het verzoek om nummerporting is geaccepteerd door KPN.

Ik raad overigens ten sterkste aan om het klantnummer gewoon op de factuur te vermelden door KPN, want dat voorkomt oude mensen (veelal met zo’n oude aansluiting) en degenen die hun ondersteunen een hoop gedoe.