Skip to main content

Wij hebben met onze VVE 2 al 18 jaar 2 zakelijk Vrij abonnementen ivm telefoonlijnen  voor onze 2 liften. Ik heb geprobeerd om in de winkel in Zaandam deze abonnementen om te zetten naar prive lijnen met een BelBudget abonnement. Die hebben mij naar Amsterdam verwezen. Daar ben ik gisteren geweest. Ook daar konden zij mij niet helpen. Daar is verteld dat KPN gaat stoppen met analoge lijnen. Vervolgens ben ik in Amsterdam verwezen naar 08000403. Daar heb ik gisteren ook iemand gesproken en kreeg hetzelfde antwoord dat het niet kan. Ik word hier een beetje moe van. KPN heeft BelBudget nog altijd in het assortiment, maar wij mogen het niet hebben. Wij betalen al 18 jaar veel te veel voor deze lijnen en nu worden we gedwongen zo snel mogelijk over te stappen naar een GSM module voor onze liften bij een lift onderhoudsbedrijf.  Ik snap echt niet waarom KPN ons in ieder geval voorlopig niet helpt. Straks is echt alles weg bij KPN. En dan hebben jullie er helemaal niks meer aan. 

Hallo @Ruud Koopman ,

Je zit hier op het forum van de particuliere klanten van KPN. 
 

Bij KPN houden ze ook van helderheid en gemak. De zakelijke klanten hebben andere behoeftes en interesses dan de privé gebruikers. Daarom hebben ze voor ondernemend Nederland een eigen forum: Zakelijk KPN Forum. Hier kunnen ZZP-ers en MKB-ers hun ei kwijt. 
 


Volgens mij mag dat helemaal niet. Een telefoon in een lift moet het altijd doen. En als die het niet doet, dan moet er meteen een monteur komen om het te maken. Dat ben je volgens mij wettelijk verplicht, om er voor te zorgen dat da gebeurt.

Bij een zakelijk abonnement gebeurt het ook. Daarom betaal je wat meer. De monteur komt zelfs op zondagmorgen opdraven als je het juiste abonnement hebt. Dus dan zit je goed.

Bij een particulier abonnement gebeurt dat niet. Deze kan het zomaar niet doen. En de monteur komt waarschijnlijk niet op zondag. En als je pech hebt mag een een week wachten. Onacceptabel voor een lift. Als er iets gebeurt, dan heb je een heel groot probleem. De verzekering zegt dan ook: wij keren niet uit.