Skip to main content

Waarom betaal ik elke maand 2 euro voor vast telefoonnummer plm. 2 jaar geleden was dat 1 euro!!

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Welkom op het forum @albertuden. We hebben op 1 juli 2020 de prijzen gewijzigd. Hierbij is de prijs van vaste telefonie gewijzigd van €1 naar €2. Als we een dergelijke wijziging doen zal je altijd per e-mail of brief geïnformeerd worden. 


Dag Bram,

Bedankt voor je antwoord. Mijn vraag is verder; waar zijn die Kosten 1,- euro en nu 2,- euro voor bedoeld!!! Er staat geen nadere toelichting op de nota. Ik heb in 2019 ook al eerder gereageerd en geen bevredigend antwoord gekregen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik bericht heb gehad dat die kosten (1,- euro) in rekening zouden worden gebracht en ook niet van genoemde verhoging.


De kosten voor die je op je rekening ziet zijn voor het afgenomen product. We rekenen die kosten om het product draaiende te houden en te kunnen investeren in de werking en veiligheid daarvan. Wat betreft de communicatie hiervan, deze is naar alle klanten uitgegaan. 


@Bram_ is de aansluiting van telefonie dan twee keer zo duur geworden?

Dan zou ik graag vernemen waar die kostenstijging aan te wijten is.


Dag Bram,

Ik vind jouw antwoord niet helder.

Wanneer heeft KPN die 1,- euro per maand  opgevoerd en met welk argument? Wil je mij die aankondiging toesturen?


Je hebt kennelijk een abonnement met apart daarbij de kosten voor telefonie als “product”.
Je zou je telefonie ook kunnen over huizen naar bijv. CheapConnect.
(Spaar je de kosten bij KPN uit).

Kost je als "product” € 8,95 per jaar, en eenmalig € 5,- voor het porteren van het nummer.
Verder aanzienlijk goedkoper bellen, dan wat reguliere internetproviders zoals KPN aan je berekenen.

Heb je voor analoge telefoontoestellen wel een ATA-adapter nodig.


Die € 2 is de huur van het telefoonnummer.

Je abonnement is “Internet + TV” of alleen Internet. Daar zit geen telefoonnummer bij maar heb je extra voor dus die € 2 p/mnd.