Skip to main content

Ik heb maar één nummer, maar wil dit nummer op beide telefoonpoorten actief hebben. Zag in een ander draadje wel kortweg dat dat niet kan, maar dat moet toch te realiseren zijn? Desnoods met een software update?

@jozik 

Als jij maar 1 nummer hebt waarom moet dan op die andere poort ook iets actief zijn ? :thinking:

Verklaar U nader :hushed:


@jozik

Als jij maar 1 nummer hebt waarom moet dan op die andere poort ook iets actief zijn ? :thinking:

Verklaar U nader :hushed:

Niet zo moeilijk toch? Twee toestellen, op elke poort één. Als ik gebeld wordt gaan beide toestellen over. Stuk simpeler dan een splitter op één poort. 


@jozik 

Lijkt mij dat een splitter van 1,49 Euro simpeler is dan te wachten op een software update die er misschien helemaal niet komt :rolling_eyes:

 


Dat zal idd wel, maar het is een misser dat het niet standaard mogelijk is. 


Hi @jozik,

Als je 2 toestellen gebruikt snap ik heel goed dat het erg makkelijk zou zijn als je daar beide poorten voor zou kunnen gebruiken! Een poort staat echter écht voor een ‘andere’ lijn/2e telefoonnummer, het is (nu en in de toekomst) niet mogelijk om 1 nummer op beide poorten te configureren.

Zo'n splitter waar @tonymelony naar verwijst is dan ook een erg goed alternatief :slight_smile:


Sorry @Maja_ , maar dat is onzin. Natuurlijk is het mogelijk om die poorten aan hetzelfde nummer te hangen. Dat de wil er niet is om dat te realiseren is iets anders dan "niet mogelijk". 


Sorry @Maja_ , maar dat is onzin. Natuurlijk is het mogelijk om die poorten aan hetzelfde nummer te hangen. Dat de wil er niet is om dat te realiseren is iets anders dan "niet mogelijk". 

En als KPN niet wil, dan gebeurt het niet. Je kunt hier wel een topic over starten, maar dat is redelijk zinloos volgens mij...


Het zou heel goed kunnen dat het technische gezien wél mogelijk is, maar binnen onze systemen, is het niet te doen. We hebben dus geen mogelijkheid om dit te realiseren. 


Ik deel je verbazing, maar het vast bellen van kpn zie ik als een zeer basale dienst.


Het parallel "knopen " van meerdere toestellen is iets uit een tijd dat het nog niet anders kon, zo deden we dat ooit in een studentenhuis, hard roepen onderaan de trap : "leg de telefoon er op !".
Of je zat als je wou bellen in een ander gesprek.

Als jij maar 1 nummer hebt waarom moet dan op die andere poort ook iets actief zijn ? :thinking:

Om het bovenstaande nadeel niet te hebben, en om 1 nummer met meerdere verbindingen te kunnen gebruiken, ja dat is voor en een nadeel. 

Maar eigenlijk is de omweg via het 2 draads systeem al niet wenselijk meer heden ten dage, een voip adapter met ingebouwde dect is veel mooier.

En/of, in dit geval, als je 2 dect toestellen hebt dan kun je zien of je ze op 1 basisstation kan aanmelden, alhoewel, daar ben ik niet in thuis, maar er waren tijden lang sets te koop met 3 toestellen op een basis, maar daar heb ik geen ervaring mee, wel met het aanmelden, maar niet met meerdere toestellen op 1 basis.

@PeterG weet daar meer van, vermoed ik.

 


Klopt, @KeesYagi , @jozik .

Er wordt tegenwoordig bij meerdere “toestellen” uitgegaan van één DECT basis met tot 4 handsets (alleen op de duurste Gigaset modellen kunnen tot 6 handsets).

2 Toestellen met electronische bel gaat ook niet goed werken. De aansluitfactor van een Phone-poort is 2,5. De aansluitfactor van een bedraad toestel is 1,5. Die van een DECT basis 1.

Bij het oude V8 modem is het nog wel mogelijk om één SIP op beide poorten in te stellen.

KPN blokkeert tegenwoordig toch meerdere buitenlijngesprekken tegelijk via één nummer voor particulieren. Dan moet je écht een zakelijk abonnement hebben.


@KeesYagi het grootste probleem was, dat mijn toestel aan poort 1 hing, waardoor ik prima naar buiten kon bellen, maar niet gebeld kon worden. KPN heeft me m'n modem laten herstarten, laten resetten, maar de oplossing, namelijk dat mijn nummer op poort 2 geconfigureerd was, moest ik hier op het forum leren. Zou allemaal geen enkel probleem zijn als je allebei de poorten op hetzelfde nummer configureert, maar dat is blijkbaar te moeilijk voor de Koninklijke Post Nederland... 


Post??? Dat is toch écht een ander bedrijf. :wink:


@KeesYagi het grootste probleem was, dat mijn toestel aan poort 1 hing, waardoor ik prima naar buiten kon bellen, maar niet gebeld kon worden.

Niet gebeld kon worden als je zelf in gesprek was. Toch? Anders toch wel?


@Nick83 nee,ik kon niet gebeld worden, omdat m'n nummer geprogrammeerd stond op poort 2, terwijl m'n telefoon (volgens instructie KPN) aan poort 1 hing. Kon dus wel bellen, maar niet gebeld worden. 


@Nick83 nee,ik kon niet gebeld worden, omdat m'n nummer geprogrammeerd stond op poort 2, terwijl m'n telefoon (volgens instructie KPN) aan poort 1 hing. Kon dus wel bellen, maar niet gebeld worden. 

Dan moet dat dus gecorrigeerd worden. Lijkt me simpel.


@PeterG KPN staat bij mijn weten voor Koninklijke PTT Nederland en PTT voor Staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en Telefonie. Ik heb dat laatste maar even afgekort tot Post 😉


@Nick83 het is inmiddels gecorrigeerd. Niet omdat de KPN-twitterhulp het wist, maar door een ipmerking die ik hier op het forum vond. 


@jozik

Het wordt inmiddels niet meer als afkorting maar als zelfstandige naam gebruikt. KPN dus, zonder dat de afzonderlijke letters nog ergens voor staan.

Het was eerst PTT, toen Koninklijke PTT Nederland en nu gewoon KPN. Dit ook omdat de Post, zoals je wel weet, al jaren geleden weer is afgesplitst en nu PostNL heet (Eerst TNT Post).


@PeterG goh, dat wist ik niet, maar ja, ik ben nog maar 68, is zeker allemaal in de Gouden Eeuw gebeurd 😂😉