Skip to main content
Vraag

KPN Dallas comfort geeft 'geen basis'

  • 8 July 2024
  • 10 reacties
  • 127 keer bekeken

De handset geeft van de ene op andere dag 'geen basis'  aan.  Uiteraard staat deze op de basisset maar het probleem lost zich na dagen,  niet op. 

Ook handmatig laten aanmelden via de handset werkt niet. 

Graag advies.

De handset wordt wel opgeladen op het basisstation?

Ik durf het bijna niet te vragen, maar krijgt het basisstation wel nog stroom? Zit bijvoorbeeld een eventueel stekkerblok nog wel zelf in het stopcontact.

Ik heb sterk het vermoeden dat de zend/ontvanger in het basisstation stuk is of storing heeft. Basis al eens 3 minuten stroomloos gehad? Een eventuele storing zou dat moeten oplossen. Stuk natuurlijk niet.


De batterij lijkt volledig opgeladen, zowel de handset als het basisstation laat 'power' zien.  

Ik zet het basisstation nu 3 min zonder stroom….


Geen resultaat.  Ik neem aan dat het toestel dan stuk is,  al zou ik van een KPN toestel een langere levensduur dan 3 jaar verwachten.


Ik neem ook aan dat de basis stuk is. De zend/ontvanger. 

Moet het per se deze zijn? Met grote verlichte toetsen én antwoordapparaat?

Het merk Gigaset zelf is een stuk goedkoper. Zie bijvoorbeeld mediamarkt.nl.


Zeker niet persé deze.    Maar na een paar Gamma toestellen,  die vrij snel stuk waren,  dacht ik voor betere (KPN) kwaliteit te gaan,  wat dus tegenvalt.

Bedankt voor het meedenken en de tip.  Ik ga zeker eens verder shoppen. 

 


Geef mij maar Gigaset. Al mijn sets zijn nooit korter dan 10 jaar meegegaan. Mijn huidige nu 14 jaar. 

En maar zo'n 70 à 80 % van de prijs van kpn.

De set van mijn moeder gaat al 20 jaar mee.

Echt zwaar hebben ze het niet. Zowel zij als ik bellen alleen mobiel met onbeperkt bellen. 

Gebeld worden op het vaste nummer is ook nog een uitzondering. 


Geef de basis eens een fabrieks-reset, dan werkt het in de regel weer goed, zie de handleiding @patrick2024 en @PeterG , alleen even van de stroom halen is niet resetten.

 


Dat weet ik. Dat is herstarten en doet het hem meestal wel.

Reset van  basis. 

Stroom eraf. Houd de paging knop ingedrukt terwijl je de stroom weer inschakelt. 


De fabrieks reset (paging knop indrukken terwijl ik de stroom weer inschakel)  zorgt niet voor een signaal. 

Het grootste probleem is  niet om het toestel te vervangen maar om mijn moeder een nieuw toestel te leren gebruiken.


Dan dezelfde kopen. Deze toch?

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1637946/dallas-comfort/

Maar ze hebben allemaal rood en groen en 0123456789.…

Maar ik snap het wel. Mijn moeder moet als ze hier logeert steeds 2 dagen wennen aan de andere indeling van de afstandsbediening van kpn tv. Zij heeft D3 en ik T4HU2115.


Reageer