Goedendag,
Ik ben plots door omstandigheden geconfronteerd met een Experiabox V10 bij mijn schoonmoeder.
Ik wil graag een oplossing voor een telefoon maar kom er nog niet echt uit. Ik zoek gewoon een duidelijke ja of nee.
Op het moment (huis van voor 1990, aansluitdoos in de woonkamer DSL) is er een DECT basis station aangesloten op de Phone 1 poort, maar niet direct, dit heeft waarschijnlijk de KPN eens zo gemaakt omdat het achter een oude vertrouwde doos is weggewerkt (Oude stekker met 4 pinnen) Deze gaat ook naar de slaapkamer boven en daar heeft zij dan ook nog een bedrade tel in de muur zitten. Nu wil zij graag ook nog een Telefoon met grote toetsen en fotos van degene die ze kan bellen, maar haar basis DECT wil ze ook nog behouden. (Ik hoor jullie al denken) Maar met oudere demente mensen moet je toch wel voorzichtig zijn. Nu was ik daar vandaag en zag de V10 en ook een Phone 2 poort vrij. Nu lees ik steeds op inet dat het Of Phone 1 is of Phone 2, Als je beide in gebruik wilt nemen is Phone 2 voor een ander nummer.
Kan ik het in de GUI van de router niet zo configureren dat Phone 2 dezelfde instellingen (SIP) krijgt als Phone 1? Zodat we niet behoeven te emmeren met splitterjes ect, als dat al zou werken?
Heel graag jullie advies.
Hans