Ik zou graag mijn KPN VoIP telefoonnummer willen gebruiken via mijn XS4all verbinding
Concrete situatie:
Ik heb een KPN-glasvezelverbinding (alles in 1 Standaard) met experiabox ZTE H220N, maar ook een XS4all ADSL verbinding. Voor de xs4all verbinding gebruik ik een FritzBox, waarin ik alle telefonie heb geregeld (als DECT-basisstation). Om mijn KPN-telefoonnummer beschikbaar te krijgen op mijn XS4all FritzBox gebruikte ik altijd een bekabelde verbinding van de PSTN-poort van de experiabox naar de PSTN in poort van mijn FritzBox. dit werkte, maar niet heel erg goed (o.a. geen nummerherkenning en altijd een irritante bromtoon op de lijn.
Nu het mogelijk is om je SIP gegevens op te vragen bij KPN dacht ik dat het mogelijk zou zijn om gewoon mijn Fritzbox via SIP te laten inloggen op mijn KPN telefoon nummer. Ik krijg dit echter niet aan het werk. De FritzBox wil niet inloggen op het KPN SIP account en in het log zie ik deze melding:
Registration of internet telephone number +31XXXXXXXXX failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout [2 messages since 30.12.20]
Kan het zijn dat het niet mogelijk is om via SIP in te loggen vanaf een XS4all verbinding?
Alvast bedankt, Tom
Â