Skip to main content

Goedemiddag,

 

ik zou graag willen dat zowel thuis het vaste telefoonnummer over gaat als op mijn mobiel.

Is het mogelijk om bv een Soft IP Phone app te installeren op mijn telefoon en daarmee de gebelde vaste nummers op mijn mobiele telefoon te beantwoorden?

Ik heb de SIP (VOIP) gegevens van mijn vaste nummers en zit mijn thuisnetwerk achter de Experiabox V10.

Nee, kan niet. Om meerdere redenen. De VoIP server van KPN accepteert maar 1 verbinding. Dus dat is al een probleem. En hij is ook niet bereikbaar vanaf het mobiele netwerk voor zover ik weet. Je kan er helemaal niets mee. Wil je leuke dingen met VoIP, zoek dan eerst een andere VoIP  aanbieder.


Nee, dat gaat niet lukken. 

Als je zoiets wil dan zal je jouw telefoonnummer moeten porteren naar CheapConnect en dan thuis een VoIP ATA moeten configureren en op jouw mobiele telefoon een SIP cliënt zoals bijvoorbeeld ZoiPer moete installeren. 

Bij CheapConnect krijg je bij elk telefoonnummer twee extra aanslutingen zodat je het nummer op drie toestellen kunt gebruiken.

Best wat werk en ZoiPer is ook best een battery-killer dus heeft het allemaal wel wat haken en ogen.

Wat je wel kunt doen is jouw vaste telefoonnummer doorschakelen.


Nee, dat gaat niet lukken. 

Als je zoiets wil dan zal je jouw telefoonnummer moeten porteren naar CheapConnect en dan thuis een VoIP ATA moeten configureren en op jouw mobiele telefoon een SIP cliënt zoals bijvoorbeeld ZoiPer moete installeren. 

Bij CheapConnect krijg je bij elk telefoonnummer twee extra aanslutingen zodat je het nummer op drie toestellen kunt gebruiken.

Best wat werk en ZoiPer is ook best een battery-killer dus heeft het allemaal wel wat haken en ogen.

Wat je wel kunt doen is jouw vaste telefoonnummer doorschakelen.

Kan ik dan 1 van deze aansluitingen gebruiken om weer thuis via de experiabox in te loggen en bellen?


Nee, dat gaat niet lukken. 

Als je zoiets wil dan zal je jouw telefoonnummer moeten porteren naar CheapConnect en dan thuis een VoIP ATA moeten configureren en op jouw mobiele telefoon een SIP cliënt zoals bijvoorbeeld ZoiPer moete installeren. 

Bij CheapConnect krijg je bij elk telefoonnummer twee extra aanslutingen zodat je het nummer op drie toestellen kunt gebruiken.

Best wat werk en ZoiPer is ook best een battery-killer dus heeft het allemaal wel wat haken en ogen.

Wat je wel kunt doen is jouw vaste telefoonnummer doorschakelen.

Kan ik dan 1 van deze aansluitingen gebruiken om weer thuis via de experiabox in te loggen en bellen?

Niet via de Experiabox. Daarop kan je zelf handmatig niks instellen. Je zult een VoIP ata aan moet schaffen.


Jammer, maar duidelijk.