Skip to main content

Ik heb een V10A modem. Nu wil ik mijn Grandstream GXP2100 VOIP telefoon hiervoor gaan gebruiken.

Via de servicetool al wat aanwijzingen gevonden, maar krijg het niet werkend.

Hierbij de opmerking dat ik 1 account voor een andere voip netwerk heb aangemaakt en werkend.

KPN zou dan account 2 worden.

Wie helpt mij verder?

 

 

Achter een V10a kan je geen VoIP telefoon gebruiken voor het telefoonnummer van KPN, daarvoor zal je een V12 moeten hebben. Wel kan je een telefoonnummer van CheapConnect op die Grandstream werkend krijgen.


Dank voor het antwoord. Dan hoef ik voor dit moment niet verder te puzzelen.

 


Op een V12 kan je de SIP/VoIP functionaliteit uit zetten waardoor een achterliggende SIP/VoIP telefoon die rol over kan nemen. Op een V10a kan dat helaas niet en eigent de V10a zich die rol toe.


Op een V12 kan je de SIP/VoIP functionaliteit uit zetten waardoor een achterliggende SIP/VoIP telefoon die rol over kan nemen.
Op een V10a kan dat helaas niet en eigent de V10a zich die rol toe.

Die informatie is inmiddels al geruime tijd achterhaald.
De tegenwoordige firmware versies van de door KPN geleverde modem/routers,
bieden allen de mogelijkheid om daarbij de telefoniefunctie uit te schakelen.

Dus niet alleen bij een Box V12, maar ook bij een ExperiaBox V10 en V10A

Zodat de telefoniefunctie vrij komt om met eigen VOIP apparatuur in te zetten. Een VOIP SIP account kan echter maar voor één apparaat of softphone programma actief zijn (geregistreerd).

Bij gebruik van eigen apparatuur is het dan wel zaak om die VOIP functie in de modem/router ook daadwerkelijk UIT te schakelen. Dat wordt misschien vergeten / over het hoofd gezien?

Hier het menu van de V10 om de telefoniefunctie van de modem/router uit te schakelen:


 

Hier het menu van de V10A om de telefoniefunctie van de modem/router uit te schakelen:

 

Mocht men twijfelen of de laatste firmware versie in een KPN modem/router aanwezig is.
(Indien men een KPN modem/router langere tijd niet aangesloten heeft gehad, bijv. bij gebruik van een eigen router). Kan men een een nieuwe firmware versie “forceren” meteen te laten inladen, door een combinatie van reset en een toets.

  • Experia Box V10    =  reset + "hersteltoets” tegelijkertijd
  • Experia Box V10A  =  reset + WPS knop tegelijkertijd
  • Experia Box V12    bij mij niet bekend, maar zou me niet verbazen
                                 als het ook  reset + WPS knop tegelijkertijd  is ??

Bedankt voor de info en screenshot. De mogelijkheid die ik in het eerste screenshot zie, heeft mijn V10A ook. Ik kan er weer mee verder.

 

 


Het eerste screenshot is van een V10   -   het tweede van de V10A     😎

Maar of het nu de een is of de ander. Je weet nu hoe in de modem/router uit te schakelen.  😉