Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds vannacht zijn wij met onze vaste nummer (zakelijk) over gegaan van XS4All VoIP naar de techniek van KNP. Zo ook dus het programma er achter om doorschakelen te regelen.

Bij het XS4All programma konden wij op elke computer met internet regelen dat onze zakelijke vast nummer direct doorgeschakeld werd naar mijn mobiele telefoon. Ook konden wij daar regelen dat als het vaste zakelijke nummer in gesprek was of bij geen gehoor werd doorgeschakeld naar mijn mobiel.

In het programma van KPN kunnen wij alleen nog maar kiezen om door te schakelen naar een nummer, met daarbij de optie om te kiezen of dit na 2 of 3 of 4, etc maal overgaan moet gebeuren. Maar dus niet de optie om dit direct, dus zonder overgaan, te laten doen.

Nu kan dit via een omweg met *21*, maar dit is omslachtig en alleen te gebruiken als we op locatie zijn van dit vaste nummer, en dus niet op afstand.

Weet iemand of dit toch kan?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid

Hoi @Hotel Henk. Welkom op het KPN Forum! Je kunt doorschakelen inderdaad ook aan- en uitzetten in MijnKPN. Je kunt daar zelf aangeven na hoeveel keer overgaan er doorgeschakeld wordt. Zowel bij doorschakelen naar voicemail als naar een telefoonnummer heb je de keuze om van 0x tot 9x overgaan voor het doorschakelen.


Goedemiddag Vikash,

Bedankt voor het antwoord. Helaas is het niet helemaal juist:

De keuze in het MijnKPN programma staat namelijk niet van 0x tot 9x maar van 2x tot 9x overgaan voor het doorschakelen. Je zou inderdaad logischerwijs verwachten dat dit vanaf 0x zou zijn (zoals bij xs4all wel het geval was). Of wij krijgen niet alle opties te zien, maar dan hoor ik graag van jou waar we die kunnen vinden.

Wij willen namelijk niet dat hij overgaat als de telefoon is doorgeschakeld. Dit in verband met gewenste stilte in het hotel 's-nachts.

Ik hoor graag van je!

Henk


Hallo @Vikash en @Hotel Henk ik heb het bij mezelf ook even gecontroleerd, het kan van 2 tot 9 keer, dus niet nul (0) keer.

 


Wat jammer dat het niet lukt om op afstand een directe doorschakeling in te stellen. Ik had het dan toch verkeerd zo te zien, mijn excuses daarvoor. Ik ga toch nog eens (intern) navragen of er echt geen andere optie is om dit op afstand in te stellen. Ik kom er op terug zodra ik meer weet. 


Top, we horen graag van jou. Bedankt voor je inzet in ieder geval.


Hoi @Hotel Henk. Welkom op het KPN Forum! Je kunt doorschakelen inderdaad ook aan- en uitzetten in MijnKPN. Je kunt daar zelf aangeven na hoeveel keer overgaan er doorgeschakeld wordt. Zowel bij doorschakelen naar voicemail als naar een telefoonnummer heb je de keuze om van 0x tot 9x overgaan voor het doorschakelen.

Via de MijnKPN app kan je het op 0 x zetten. In de MijnKPN site is dat nog niet beschikbaar. De app heb je met je mobiel altijd bij de hand. 

De doorschakeling is ook actief als de vaste lijn bezet is.


Beste Peter,

Je bent een held! Het werkt precies zoals jij beschrijft.

Hier zijn we erg mee geholpen; dank daarvoor!

Henk


@PeterG Bedankt voor het delen van deze oplossing. Heb ik ook weer wat geleerd, dit wist ik dus niet😊