Skip to main content

Ik weet het niet meer..

Mijn huistelefoon kraakt al maanden dus danig dat ik deze ook niet kan gebruiken. Ik hoor nu zelfs de kiestoon niet meer. 

Ik betaal er uiteraard wel maandelijks voor en heb alle mogelijke stappen die ik kan vinden op de site doorlopen. De oplossing had volgens een medewerker moeten liggen aan het aanschaffen van een nieuwe huistelefoon (oude deed het hier voor wel) dit gedaan maar uiteraard geen verbetering en mooi geen verdere hulp van kpn. 

Nu ik bijna uitgerekend ben zou het toch fijn zijn als ik mijn vaste lijn ook gewoon weer kan gebruiken! Daarnaast maandelijks betalen voor iets wat niet bruikbaar is?! 😑 Klaar mee wel! 

Hoi @Ubb, welkom op ons forum!
Dat is een vervelende situatie!
Als de telefoon defect is hebben we daar niet echt een oplossing voor maar er zijn nog wel een paar dingen die we uit kunnen sluiten.
Ik zie bij de gegevens uit je profiel dat je een glasvezelverbinding hebt, daar kan eigenlijk niet veel mis gaan in dit geval.
Zit je telefoontoestel in PHONE1? Ik zie dat daar je nummer nu op staat. Als die daar niet werkt zouden wij hem om kunnen zetten naar PHONE2 waarna je die ook kunt proberen maar het is eigenlijk wel handiger om dat te doen terwijl je een van mijn collega's van 0800-0402 aan de lijn hebt omdat die hem dan direct aan kan passen.

  • Begrijp ik het goed dat je al een ander toestel had geprobeerd?
  • Krijg je ook een melding op je toestel?
  • Zit het toestel direct op de experiabox of zit er nog een kastje tussen?
  • Kun je hem eens direct proberen?
  • Kun je ook eens een andere telefoonkabel proberen als je die in huis hebt?

Ik had eerder geen tijd om te reageren maar dank voor het uitgebreide antwoord!

Ik heb inderdaad glasvezel, geen phone1 of phone2. Zo ver ik zie.. Ik heb de v10a en daar zit alleen 'phone'

Mijn telefoon doet het gewoon, ik kan ook gebeld worden maar er zit zo'n kraak in dat je er niks mee kunt. 

Het is het 2e toestel wat ik heb geïnstalleerd, beide ook bij mijn ouders thuis getest en daar doen ze het wel en zonder gekraak. 

Hij zit direct in de v10a en ik heb ook al een ander draadje geprobeerd, deze zat bij de andere telefoon. 

 

Ik weet het niet meer

​​​​​


Als meerdere toestellen het probleem geven dan gok ik op een defect in V10a. Kijkend naar de dingen die je allemaal al geprobeerd hebt zoals het testen op een ander modem. Het feit dat je wel gewoon gebeld kan worden is in ieder geval positief, dat houdt in dat het administratief goed zit en je modem ook correct de instellingen ophaalt. Die kraak doet mij vermoeden dat er een defecte ATA in het modem zit. Werken de rest van je diensten zoals internet en tv wel goed?

 

Even ter verduidelijking en heel kort door de bocht: de ATA is de module in de Experiabox die van het digitale Voice-over-IP signaal een analoog signaal maakt wat uit het phone-poortje komt.

 

Ik denk dat een modemwissel dit wel op kan lossen maar zeker weten doe ik dat niet. Hoe belangrijk is vaste telefonie voor je? Als het heel belangrijk is dan lijkt een monteursbezoek mij een beter alternatief, dan kan deze ook direct uitzoeken of er niet iets anders aan de hand is. Als het niet zo heel belangrijk is kunnen we natuurlijk eerst de modemwissel proberen. Ik kan op dit moment niets voor je betekenen helaas, uiteindelijk zal @Thomas hierin het besluit moeten nemen. Vul in ieder geval wel je profiel in, dan kan er alvast het een en ander nagekeken worden voor de zekerheid. Vooral postcode+huisnummer en klantnummer zijn hierin belangrijk.


Heel erg bedankt voor het snelle antwoord.

Ik hoop dat een nieuw modum DE oplossing is.

@Thomas kun jij mij hierbij verder helpen?

Zolang ik over een tijdje maar weer goed bereikbaar ben ivm aankomende bevalling / kraam periode


@Ubb ik stuur je even een privébericht!