Skip to main content

Geswitcht van KPN modem naar vertrouwde 7590 (los gekocht bij MM). Wij hebben VOIP met een Siemens Gigaset met ingebouwd digitaal antwoordapparaat. Uitbellen gaat foutloos en met nummerweergave maar zodra iemand ons belt hoor je een voicemail met ons telefoonnummer en het verzoek een bericht achter te laten. Deze voicemail is heel anders dan degene op mijn Gigaset (en we krijgen ook geen berichten). De klantenservice mag niet helpen omdat ik een “eigen modem” heb gekocht en dit niet via KPN met een extra abonnement heb aangeschaft (daar kunnen we een heerlijke andere discussie over beginnen....) Waarschijnlijk iets verkeerd in de instellingen maar ik kan nergens op de site de instellingen vinden, ook niet onder eigen modem. De voicemail van KPN staat uit (dat heeft de, erg vriendelijke, medewerker van de klantenservice voor mij uitgezocht. Verder werkt alles naar behoren.

Ha @Martijn76, welkom! Ik val maar direct met de deur in huis: ook ik zou heel graag willen weten of het met de Experia Box wel werkt. Dat geeft ook een richting waar we wel of niet moeten zoeken. Daarnaast ben ik benieuwd hoe je de telefonie ingesteld hebt. Is dat met de wizard of heb je zelf handmatig dingen ingesteld? En wat heb je precies ingesteld/aangepast? Zou je eens een screenshot willen delen van de voip instellingen in de FritzBox? De community bestaat uit meer dan alleen KPN medewerkers en denkt hierover graag met je mee. :grin:


Je kunt beter de telefoon instellingen in jou fritzbox nalopen en het antwoord apparaat in de fritzbox uitzetten. En zet ook het antwoord apparaat uit in jou Siemens Gigaset telefoon. Raadpleeg eerst de handleiding van jou Fritzbox en daarna de handleiding van jou Siemens Gigaset telefoon. Kun jij een screenschot maken van jou telefooninstellingen van jou fritzbox? Dan kan ik ook even meekijken wat er fout staat in jou fritzbox. Ik heb sinds kort ook een fritzbox en ik kan wel naar buiten bellen en gebeld worden. Veel succes nog 


Beste Frans en Marcia,

Dank voor jullie reacties.  Beide heb ik gedaan zonder succes.  Net weer keurig te woord gestaan door de klantenservice en de medewerkster kwam erachter dat mijn vaste nummer nog bij XS4All in de boeken staat..... We vragen vanmiddag nogmaals nummerbehoud aan een hiermee moet het opgelost zijn.  Kan een slotje op 👌


Kan een slotje op 👌

KPN kennende zou ik dat slotje pas adviseren als het allemaal als zodanig is doorgevoerd en alles ook daadwerkelijk succesvol blijkt te werken! :open_mouth:   :sunglasses:     (Eerst zien, dan geloven).


Ah, fijn dat je erachter bent waar het 'm in zat! Ik zal geen ‘slotje’ op het topic gooien, dat doen we eigenlijk nooit. Maar: ik markeer jouw antwoord als ‘beste antwoord'. Dan zien mensen die het topic vinden, misschien omdat ze dezelfde vraag hebben, in één oogopslag wat er aan de hand was. Wellicht zijn ze ermee geholpen! Het staat jou natuurlijk vrij om weer in dit topic te reageren als er toch iets niet goed gaat en je onze hulp in wilt schakelen.


Ik heb gisteravond een aanvraag gedaan met nummerbehoud en vanochtend de bevestiging ontvangen dat dit was opgeleverd.  We kunnen nu weer gebeld worden (ook op de Fritz). Nogmaals dank voor de hulp! 👍