Skip to main content
Beantwoord

Midden in de nacht gebeld door telefoonnummer van 5 cijfers

  • 30 May 2024
  • 6 reacties
  • 112 keer bekeken

Wij zijn vannacht om 00.30 gebeld, in het display stonden slechts 6 cijfers, 065140. Wat kan dit zijn?

Ik heb dat ook wel eens een dood enkele keer. De telefoon is dan ook niet over gegaan of maar 1 keer. 

Ik denk dan dat iemand zich gewoon bedenkt en weer ophangt zelfs voordat het nummer geheel is verzonden. 

Denk maar zo: als ze je willen spreken bellen ze nog wel een keer. 


Of het is een 06-nummer uit Nederland die jou probeerde te bellen, en vrijwel direct ophing, waardoor je nummerweergave een half nummer heeft ontvangen. 

Of het is een buitenlands nummer die hoogstwaarschijnlijk probeerde te scammen. 

Als het maar een enkele keer is, zou ik maar geen zorgen maken


<off-topic>

Ik heb eigenlijk geen idee, of de gemeente ook wel eens uit belt met het

verkorte overheids nummer, bijv. 14033 voor Amersfoort.

Dat zijn ook vijf cijfers  ;-)

</off-topic>


<off-topic>

Ik heb eigenlijk geen idee, of de gemeente ook wel eens uit belt met het

verkorte overheids nummer, bijv. 14033 voor Amersfoort.

Dat zijn ook vijf cijfers  ;-)

</off-topic>

Volgens mij bellen die met hun normale nummer uit. Maar dit is een half 06-nummer.


Hoop toch ook niet dat de gemeente ‘ ‘s nachts om 00.30 belt….telefoon ging een paar keer over. Vreemd maar ik laat het maar. Dank voor de reacties. 


Misschien is hier sprake van “spoofing”. Daarbij wordt je gebeld door een willekeurig (foutief of onbestaanbaar) nummer met het doel om jou vervolgens privé informatie te ontfutselen. 

De “spoofers” maken gebruik van de mogelijkheid om een zelfgekozen nummer t.b.v. nummermelding mee te sturen.

Zie dit artikel in de Kennisbank:

 


Reageer