Skip to main content

Beste ..

Sinds de stroom eraf is geweest blijft de relais knipperen als je de stroom er weer op zet. Hoe kan je dit verhelpen?

Of heeft misschien iemand een nog goed werkend homevox 1-4s?

mvg

Leander R

Zo, die is antiek. Die hadden wij van 1986 tot 2001 in gebruik.

Je kan alleen nog met het '’hoofd'’toestel bellen denk ik?

Helaas (voor jou) worden analoge huiscentrales al een jaar of 15 niet meer geproduceerd.

Al op marktplaats gekeken? Anders moet je toch aan een modernere oplossing: DECT. (bv basis met 2 tot 4 handsets).


Hoi @Leander R, dit is een beetje van voor mijn tijd. Maar als het altijd gewerkt heeft zou het dus nog moeten werken. 

Maar bij het aanzetten van de stroom werkt het dus niet. Ik verwacht ook dat je alles al geprobeerd hebt binnen jouw mogelijkheden om het op te lossen. 

Want kan ook zijn dat die gewoon stuk is. Ik durf dat niet te zeggen, maar volgens mij geeft PeterG al een klein beetje aan dat gevoel te hebben. 

 


Ja. De condensatoren waren na zoveel jaar al bijna op het randje. En de stroomuitval maar zeker de daaropvolgende terugkeer van de stroom heeft ze het laatste zetje gegeven. Apparaat is écht overleden (en na zo'n 35 jaar z'n dienst wel uitgediend).

Tijd voor nieuwe oplossing. Zoals dus DECT. Tot 4 handsets draadloos in huis. 

(laat de homevox stroomloos. Één aansluitpunt werkt dan nog, direct op de buitenlijn. Sluit daar het basisstation van de DECT op aan.

Of zoek zo'n antiek geval via Marktplaats. Zoals gezegd al jaaaren niet meer nieuw.)


Helaas (voor jou) worden analoge huiscentrales al een jaar of 15 niet meer geproduceerd.

 

Tiptel maakt en levert ze nog steeds

https://www.tiptel.nl/nl/3/pbx.aspx


Beste ..

Sinds de stroom eraf is geweest blijft de relais knipperen als je de stroom er weer op zet. Hoe kan je dit verhelpen?

Of heeft misschien iemand een nog goed werkend homevox 1-4s?

mvg

Leander R

IK heb de codes voor je liggen. Je moet bepaalde codes intoetsen vanaf het hoofdtoestel welke direct doorgeschakeld zit aan je buitenlijn. Dat de relais knippert is normaal, dat betekend dat je de pincode moet invoeren. Dat is gebruikelijk na een stroom-uitval. Laat maar weten of ik de map eventjes voor je moet opzoeken.