Skip to main content

L.s  Na eerdere gedane melding hierover wil ik nogmaals onder uw aandacht brengen dat mijn telefoonnummer misbruikt wordt door onbekende. Ik word regelmatig gebeld door onbekenden die mij terug bellen omdat ze van mij een bericht gemist hebben. Ik heb hen n ooit gebeld. Ik wil u verzoeken om te onderzoeken en maatregelen te nemen om dit misbruik te voorkomen. Hopende op een spoedige afhandeling en antwoord,

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Dit verschijnsel heet spoofing. Criminele organisaties, vaak uit landen als India en Pakistan, nemen dan een willekeurig nummer uit een land om mensen daarmee te bellen. En proberen vervolgens gegevens los te peuteren als je bankgegevens.

Men belt je terug omdat ze niet hebben kunnen opnemen. Want zo'n instantie (ahum) heeft een belcomputer die vaak zo'n 1000 mensen per medewerker tegelijk bellen. De eerste die opneemt is de pineut. De rest heeft een onbeantwoord gesprek. Met jouw nummer.

Van mij zul je geen last hebben. Ik bel nooit onbekende nummers terug. Mij ook een raadsel waarom men dat doet. Iedereen die ik ken danwel mij zou moeten bellen staat in mijn contacten. Inclusief bedrijven en instanties.

Het houdt vaak na 1 tot 3 weken vanzelf op. Ik ben tot op heden 2 x gespooft. Ook gebruik ik mijn vaste nummer nu niet meer, want dat is veel te duur. Mobiel bel je voor € 0 per minuut. Velen hebben al onbeperkt bellen/sms. Mocht men nog 'vast’ bellen krijgt men m'n antwoordapparaat. In de meldtekst vermeld in het buiten gebruik zijn ervan.

Het is tegenwoordig helaas 'kinderlijk’ eenvoudig om een vals nummer mee te sturen. In Nederland is zulke apparatuur niet beschikbaar, maar in dat soort landen maalt men er kennelijk niet om.

Ik wil u verzoeken om te onderzoeken en maatregelen te nemen om dit misbruik te voorkomen. 

Er is helaas voor Nederlandse providers niets tegen te doen.


Hier hetzelfde, vanuit Turkije moeten bellen en nu wordt ik lastig gevallen. 10 x per dag is wel het minimum. Blijkbaar zijn via Turk Telecom gegevens niet veilig. Kan KPN hier wat aan doen? 


Reageer