Skip to main content

Ik heb sinds korte tijd modem V10 met de oude koperverbinding. Werkte perfect, internet en een paar vaste telefoons.

Sinds vorige week heb ik glasvezel en met V10 wel internet. Maar alle telefoonaansluitingen doen het niet. Ik krijg wel een kiestoon, maar als ik een nummer bel komt er een ingesprekstoon.

De monteur had ook een V12 bij zich. Die doet het wel met internet en ook bellen. Maar ik heb één telefoon die geen kiestoon geeft en die ik dus niet kan gebruiken. Die deed het wel met de V10 op het koper.

Ik zou het liefst de v10 weer installeren en dan met een werkende telefoonverbinding. De monteur kwam er niet uit.

Wie weet raad?   

Een keer de modem/router resetten met omgevouwen paperclip in resetgaatje.

Worden alle telefonie-instellingen opnieuw ingeladen. Bij een Experia Box V10 in het menu van de telefoon wel voor de twee analoge telefoonpoortjes hetzelfde SIP account instellen, wat je als nummer gebruikt. Heb je één telefoonnummer is dat SIP 1, en stel je dat voor beide telefoonpoortjes in.


Beste Babylonia,

Dank voor je reactie. Ik had na mijn vraag al verder gekeken en toen ook de V10 modem gereset. Probleem opgelost! dus precies als jouw advies.

Het bellen lukt dus weer, ook met mijn B&O 2100, die het met de v12 niet wilde doen, en ook niet met de v8. Dus ik denk dat de v10 voor vast bellen beter is dan de v12. Waarom dat zo is snap ik niet, maar dat is voor mij nu niet meer van belang.  


Mooi dat het is opgelost, en dank voor de terugkoppeling met verdere details.