Skip to main content
Vraag

Mogelijkheid om oud vast telefoonnummer op te vragen

• March 16, 2026
  • 8 reacties
  • 54 keer bekeken

Hallo,

Uit nostalgische redenen vroeg ik me of het mogelijk was om een oud telefoonnummer wat aan KPN is toegekend maar niet in gebruik is weer in handen te krijgen? Mijn ouders hadden het nummer sinds 1972, ik zag op de website van ACM dat het in 1997 weer terug gegaan is naar KPN nadat de vaste telefoon de deur uit ging.

Alle info zou op prijs gesteld worden!

Groetjes,

Sander

Admin: Nummer verplaatst naar profiel ivm de privacy. 

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2026

Dat is helaas niet mogelijk ​@SF79 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Allereerst kunnen nummers niet bewust toegekend worden. Dat doet ‘het systeem’. Dus dit specifieke nummer in de HUIDIGE vorm, want bovenstaande is verouderd, kan sowieso niet.

En het nummer bestaat ook in deze vorm niet meer na operatie Decibel in 1995.

Bij dit nummer is vóór operatie Decibel ook al een wijziging toegepast waardoor het 10 cijfers werd. Die wijziging is niet meer te achterhalen. Waardoor het huidige nummer, na operatie Decibel ook lastig wordt.

Het nummer zal nu zijn 

0416

337541

of

637541

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 16, 2026

Sorry ik maakte een typ fout, het moest zijn

Admin: Telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 16, 2026

Sorry ik maakte een typ fout, het moest zijn 0416 - 375141

Hallo ​@SF79 ,

Heb je al geprobeerd of dat nummer nu in gebruik is? 

Maar stel dat dat nummer nu niet in gebruik is, dan is het helaas niet mogelijk om dat nummer aan te vragen bij KPN. Je krijgt namelijk (automatisch) een vrij nummer toegewezen door KPN. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 16, 2026

Hoi ​@Noordzee , wanneer ik het nummer bel hoor ik de bekende stem met “het nummer is niet in gebruik, de verbinding word nu verbroken”. Ik begrijp dat het de normale standaard procedure is bij het afsluiten van een nieuw abonnement dat dat allemaal automatisch gaat. Maar ik dacht misschien is er een afdeling nummerbeheer die op verzoek specifieke nummers kunnen koppelen. Dan wel zelf voorgestelde of misschien een voorkeur nummer wat beschikbaar is in de pool.

Iedereen bedankt voor de antwoorden trouwens. Het is geen must maar het zou zo veel voor me betekenen als ik dat nummer weer tot leven kan roepen om het zelf te gebruiken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

KPN heeft het één keer voor elkaar gekregen. Dat was voor iemand die zwaar autistisch is. Dat was met een 06 nummer wat per ongeluk* was verdwenen. Binnen één maand kan het nog, maar dit is al véél langer niet meer door jullie in gebruik begrijp ik.

*was per abuis een nieuw abonnement in plaats van verlenging.

• March 16, 2026

Ja jammer, ik herken de gedachte, uit een verleden.
Voor een ieder die dit wil voorkomen, laat het nummer porteren naar een bekende club voor € 8,95 per jaar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 16, 2026

@KeesYagi Dat was ik inderdaad van plan hiermee, zelfs al zou ik er een jaar voor moeten betalen. Maar het ziet er niet in waarschijnlijk.