Na de overgang van XS4ALL geen vaste lijn meermet eigen router, telefoonnummer KPN onvindbaar
Situatie thuis ik kom van EX4all af.
Had toen alles goed werkend.
Maar de overgang naar KPN krijg ik mijn vaste lijn niet meer werkend.
Feit is wel dat ik met een eigen router werk.
Maar goed voorheen nooit een probleem.
Nu heb ik een paar dagen vrij dus weer eens lekker aan de gang met dit probleem.
Maar ik vind het niet normaal dat er niet eens een handleiding is te vinden voor mijn router Fritzbox 5490 waarin staat omschreven hoe telefoon in te stellen.
Maar waar ik helemaal niet goed van word is dat er nergens op hun website een nummer van de klantenservice is te vinden. https://www.kpn.com/service.htm
Ik zit er steeds harder over na te denken of ik niet beter kan veranderen van aanbieder.
Bladzijde 1 / 1
Er zijn hier genoeg Fritzboxfans en die schieten je vast te hulp
Bij een FB zou het volledig automatisch moeten gaan: fabrieksreset, wizzard langslopen, KPN kiezen en alles zou het moeten doen, inclusief vast bellen.
Overigens moet je een goede reden hebben voor vast bellen, want mobiel bellen, en ook alternatieve aanbieders als cheapconnect zijn fors goedkoper :-)
Er zijn hier genoeg Fritzboxfans en die schieten je vast te hulp
Alleen zullen die niet “aanslaan” op de titel van het topic.
Ik kan alleen verwijzen naar de PDF met de instellingen op eigen apparatuur.
Back-up terug gezet en ja online. 7360 heeft verbinding.
Alleen nu gooit pfsense roet in het eten. Ik kan wel bellen en gebeld worden maar geen geluid.
Maar dit was na wat zoeken op te lossen door in de firewall onder nat Hybrid Outbound NAT aan te zetten en een nieuwe mapping aan te maken waarin Static Port is aangezet.
En ja alles werkt.
Vervelend dat je het zo ervaart.
Zo verstopt is het niet. Bij Odido had ik er meer moeite mee. En bij Ziggo werkt het zelfs precies als bij kpn https://www.ziggo.nl/klantenservice .
Ik vind het vinden van zo'n nummer overal een kriem. Moest laatst de bank hebben. Wel kwartier naar gezocht op hun site. Kantoren? Weggesaneerd.
Als je op de service pagina enkele vragen aantikt staat onderaan de pagina gewoon de mogelijkheid om te bellen.
Heb je het nummer nu?
Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur Zon- en feestdagen gesloten. Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden. Je kunt ook het gewone nummer bellen: +316 1200 1200 (gebruikelijke kosten) Met KPN Service Plus à € 5 per maand maandag t/m zondag 08:00 tot 22:00 uur.
Via KPN Service Plus wordt hulp verleend als je een eigen modem hebt. Via de gewone service is dat alleen het geval als je een Fritzbox via kpn huurt. Dan is dat vanzelf inclusief Service Plus.
Ik had voorheen speciaal voor Xs4all gekozen omdat die een veel betere ondersteuning aanbood als KPN Inmiddels ben ik nu dus gewoon KPN klant. Zou ik 5 euro per maand moeten bij betalen voor KPN survice plus om weer de zelfde ondersteuning te krijgen als ik voorheen gewend was bij Xs4all.
Als ik nu als nieuwe klant binnen kom bij KPN zou ik zonder korting 75 euro voor gelijkwaardig abonnement gaan betalen.
80 euro met service plus. Maar ik betaal nu al 94 euro maandelijks. Dit zou 99 euro worden als ik service plus erbij wil!
Toch maar eens rond gaan kijken of het niet tijd word om te gaan veranderen.
XS4ALL was altijd wat duurder dan kpn. Vanwege o.a. die Fritzbox (denk ik).
Bij de huidige KPN abonnementen zit dat verschil in de extra kosten voor Service Plus. Want internet bij kpn is juist niet bepaald een van de duurste.
KPN levert die betere ondersteuning via Service Plus. Bij xs4all zit dat al in de abonnementsprijs.
MAAR… heb je nu nog je oude XS4ALL abonnement? Bel dan nog de XS4ALL Service! .
De klantenservice voor (ex) XS4ALL is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 10.00 tot 17.00. *
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.