Skip to main content

Vannacht heeft KPN een update gedaan. Sinds dien kan ik niet bellen en hoor ik een in gesprekstoon en als men mij wilt bellen horen ze ook een in gesprektoon. 

Wat vervelend dat je vaste telefoon niet meer werkt. Vanuit de community kunnen we alleen een herstart (even 20 seconden stroomloos) van het modem adviseren. Helpt dat niet, dan toch met je mobiel even de gratis helpdesk van kpn bellen. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Hi ​@Doortje1967, welkom bij onze community. 

Ik vermoed dat dit om een Experiabox V10 gaat, klopt dit? Zo ja, dan verwacht ik dat door de update van de V10 je telefoonnummer op de andere groene poort van de modem staat. Je kunt de stekker van de telefoon in die poort plaatsen of via onze service tool weer aanpassen. 

Zou je dit willen controleren en kijken of het dan werkt? 

Ik hoor graag van je. 

@Alex van KPN  Goedemiddag!

Inderdaad had ik dat al gedaan, maar nog werkt het niet. 

Het is nu zo dat als ik bel ik in gehoor toon krijg en wie mij belt de voicemail die ik niet meer uit krijg.

Heel vervelend, want ik verwacht enkele belangrijke telefoontjes.

Oh nu horen de mensen die mij willen bellen weer een ingesprektoon. IK kom er niet uit. 

@Alex van KPN  Ik zag in een bericht op deze pagina van 2 jaar geleden bij iemand die dit probleem ook had dit antwoord : De ingesprektoon komt vaak als de telefoniegegevens niet goed in het modem zijn geladen. 

KPN heeft het toen zelf goed gezet en toen werkte alles weer.  Zou dat hier ook aan de hand zijn???

En dus. Heb je de klantenservice al gebeld (met je mobiel). Dat is de enige weg dit op te lossen. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

@PeterG   

Dat ga ik morgen weer proberen, vandaag kwam ik er niet door heen.

Dank voor je reactie.

Hi Doortje, dank voor je antwoord. Zou je in dit geval de modem eens helemaal willen resetten? Dit doe je door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan. Dit mag uiteraard ook morgen, dit zullen ze namelijk ook aan jou vragen als je belt. 

@Alex van KPN 

Heel erg bedankt! het heeft gewerkt en kan weer bellen en gebeld worden.

@Alex van KPN 

Heel erg bedankt! het heeft gewerkt en kan weer bellen en gebeld worden.

Top, fijn om te horen en dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

Reageer