Skip to main content

Een paar maanden geleden ben ik verhuisd naar een andere stad en kreeg dus een nieuw vast nummer. Het modem verhuisde mee en (volgens KPN instruktie) Phone 2 was de aansluiting op de modem waarmee telefonie werkte.

Vandaag na 3 weken vakantie, bleek mijn vaste lijn niet meer te werken. Er was in mijn afwezigheid automatisch een modem software update uitgevoerd.

Op tel.advies van KPN heb ik aansluiting van de telefoon op Phone 1 gezet en nu werkt het weer.

Het is maar dat je het weet. Dit is zo’n fout die je misschien niet snel vindt, dus vandaar deze post. Misschien heb je er iets aan.

 

NB In de Modem (box 12) zie ik nu kun je het tel.nr. toewijzen aan phone1 en/of phone2 bij Telefonie / Instellingen Telefoonnummers

Hi @karel6, wat naar dat dit zo is gelopen. 

Dit hoort niet zo te gaan, ook na een verhuizing of update hoort je nummer op dezelfde poort te blijven. Ik moet bekennen dat ik niet precies weet hoe dit heeft kunnen gebeuren, heb het ook niet eerder voorbij zien komen. 

Ik ben uiteraard wel blij om te lezen dat het nu opgelost is. Laat het me hier weten mocht ik in de toekomst nog iets voor je kunnen betekenen. 


Bij verhuizing zit de configuratie van het ”oude” nummer nog in de modem ingesteld op poortje 1.
Zonder een reset en aansluiten op een andere plek, wordt het nieuwe nummer op het 2e poortje gezet.  Als in de overgang met die verhuizing het 1e nummer ook daadwerkelijk “administratief” is verwijderd, en er wordt een nieuwe firmware in de modem gepust, of handmatig een reset gedaan, wordt het nu enig geldige telefoonnummer weer gewoon op het eerste poortje gezet.

Heb ikzelf ook eens ondervonden. Heb een maand een 2e telefoonnummer gehad.
En het oude vaste nummer naar “CheapConnect” verhuist, zodat ik uiteindelijk weer één KPN telefonienummer heb. Tijdens de periode van twee nummers zat het 2e nummer op het 2e poortje.

Na verhuizing van dat 1e nummer en reset van de modem/router ging mijn nu enig geldige nieuwe KPN telefoonnummer ook weer terug naar het 1e poortje.


Reageer