Skip to main content
Antwoord

Nederlands landnummer +31 noodzakelijk om met Nederlandse telefoonnummers te bellen

• October 16, 2025
  • 6 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik heb een Panasonic KX-TG6863 DECT-telefoon. Sinds kort moet ik de nederlandse landcode gebruiken voor alle nederlandse nummers anders krijg ik een "in gesprek" toon te horen. Ik heb de gebruiksaanwijzing bestudeerd, de telefoon "gereset" maar niets helpt. "Wijziging van de regio-instellingen" is niet mogelijk. Gebeld worden is geen probleem. Reset van KX-TG6863 helpt niet. Panasonic zegt: probleem ligt aan provider

De KPN “Probleemoplosser vast bellen” laat geen afwijkingen zien. Modem reset helpt ook niet. Enige afwijking die ik kan vinden is dat, na inloggen op Modem (KPN Box 12) blijkt dat de “telefoontest” waarmee je het toestel laat overgaan, niet meer functioneert.

Heb een maand geleden probleem met modem/vaste lijn gehad waarbij KPN mijn telefoonverbinding om onduidelijke reden uitgeschakeld had.

Wie heeft zelfde ervaring gehad / kan mij adviseren dit op te lossen?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Hedax, welkom allereerst bij onze community. 

Wat een bijzonder probleem. Ik kan ook bevestigen dat dit geen algemene storing is, maar ook ik heb de mogelijkheid niet om het specifiek met een Panasonic KX-TG6863 te testen. Ik lees dat jij je modem hebt gereset. Was dit een reset naar fabrieksinstellingen? Dit doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. Heb je eventueel ook de mogelijkheid om dit met een ander toestel te testen, van vrienden of buren? 

Mocht dat ook niet helpen, volg dan het advies van Peter en neem contact met ons op! 

Je kunt ook even bellen met kpn als 0800 wel werkt… 0031800 kan namelijk niet.

MAAR bij een storing met vaste diensten sowieso met je mobiel bellen!

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 16, 2025

Ik heb al sinds de invoering van nummerweergave m'n nummers met netnummer in m'n Gigaset staan. Ook de lokale contacten. Anders werkt de naamweergave niet vanuit de lijst. 

Maar jij moet nu ook 0031 ervoor zetten en dan het volledige nummer zonder de eerste 0?

Apart….

Ik kan uitgaand bellen niet testen met alleen het abonneenummer of netnummer + abonneenummer. Niemand van m'n kennissen/vrienden in de buurt gebruikt nog een vast nummer.

Vraagje. Moet je nu ook mobiele nummers kiezen met 00316…… of kan dat nog wel met 06….. ? Dan zou ik het daar even mee kunnen testen. Maar eerst even opladen, want hij was leeg. Ik gebruik 'm niet; vaste nummer is doorgeschakeld naar mobiel hier.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 16, 2025

ik moet 0031 gebruiken bij alle vaste en mobiele nummers

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 16, 2025

Typisch. Net even geprobeerd en kan mijn mobiele bereiken met 0622….. dus geen 0031 ervoor. Dat sluit een algehele “storing” (...) uit.

Gelukkig kun je wel bellen. Een moderator komt hier nog langs. Meestal met 24 uur. Dan is het handig als je community profiel is ingevuld.

Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 16, 2025

Peter, kan je bevestigen dat je e.e.a. hebt uitgeprobeerd met een Panasonic KX-TG6863 DECT-telefoon, want dat is mij vooralsnog niet duidelijk.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 16, 2025

Nee, met m'n Gigaset. Dat zou op het vaste net gewoon hetzelfde moeten zijn. Je modem, waar ie op aangesloten is, herkend niet eens welk toestel erop zit. Die 'hoort’ alleen de toontjes. Die zijn internationaal hetzelfde.

Werkt 10 cijferig kiezen ook niet? Dus ook lokale nummers met het netnummer ervoor. (niet 0031)

WELK modem heb je?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 17, 2025

Hi ​@Hedax, welkom allereerst bij onze community. 

Wat een bijzonder probleem. Ik kan ook bevestigen dat dit geen algemene storing is, maar ook ik heb de mogelijkheid niet om het specifiek met een Panasonic KX-TG6863 te testen. Ik lees dat jij je modem hebt gereset. Was dit een reset naar fabrieksinstellingen? Dit doe je door het resetknopje 30 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. Heb je eventueel ook de mogelijkheid om dit met een ander toestel te testen, van vrienden of buren? 

Mocht dat ook niet helpen, volg dan het advies van Peter en neem contact met ons op!