Skip to main content
Antwoord

Niet bereikbaar via de vaste telefoon

• November 24, 2025
  • 3 reacties
  • 36 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Mijn buurvrouw van 83 heeft exact hetzelfde probleem 

Vaste telefoon Gigaset A415 lijkt steeds in gesprek te zijn.

Ze heeft een Gigaset A415 en een Experiabox V10.

We hebben de stekker van de lijnaansluiting op de Experiabox eruit getrokken en als ik dan met mijn mobiel bel krijg ik gelijk de ingesprektoon. Maakt dus geen verschil.

1: Ze kan wel uitbellen met het toestel
2: Om het toestel uit te sluiten of juist niet: haal de verbinding naar de Experiabox eens eraf en bel met je mobiel je vaste nummer (zonder dat de Gigaset dus is verbonden). Wat hoor je: ingsprektoon of overgangstoon? > ik hoor een ingesprektoon. Volgens de KPN helpdesk medewerker is dit normaal
3: Ze heeft een Experia box V10

Ik heb al iemand van KPN aan de lijn gehad. Ze hebben (toen de buurvrouw zelf gebeld heeft) de experia box gereset. Het probleem is er nog steeds.

De medewerker die ik aan de lijn had, gaf aan dat hij kon zien dat de verbindingen in de experia box goed stonden.

Als ik via de ipad of iphone van de buurvrouw wil inloggen op de experia box, dan verschijnt het inlogscherm. Als ik op inlogen klik, verschijnt een popup scherm met de vraag om een nieuw wachtwoord aan te maken. Als ik dat wil doen en ik klik dus in het invoerveld, dan verschijnt heel even het toetsenbord in beeld, maar die verdwijnt direct weer, voordat ik een nieuw wachtwoord kan ingeven.

Volgens de servicedesk medewerker is dit een bekend probleem met de ipad/iphone en moet ik het met een laptop proberen. Nu moet ik nog mijn prive laptop gaan koppelen met haar wifi om dan te kijken naar de instellingen van de experia box.

Weet iemand waar ik dan naar moet kijken?

Alvast bedankt!

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@EvR-V. Welkom op de community! Goed dat je dit zo uitgebreid uitlegt en echt heel aardig dat je je buurvrouw hiermee helpt. Als je met een laptop kunt inloggen op de ExperiaBox V10, kun je onder het tabje ‘Telefonie’ controleren of het telefoonnummer van je buurvrouw daar goed staat geregistreerd. In datzelfde overzicht kun je ook een test uitvoeren om te zien of het nummer correct is aangemeld en of de verbinding actief is.

Laat vooral nog even weten wat je daar ziet zodra je kunt inloggen.

3 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 26, 2025

Hoi ​@EvR-V. Welkom op de community! Goed dat je dit zo uitgebreid uitlegt en echt heel aardig dat je je buurvrouw hiermee helpt. Als je met een laptop kunt inloggen op de ExperiaBox V10, kun je onder het tabje ‘Telefonie’ controleren of het telefoonnummer van je buurvrouw daar goed staat geregistreerd. In datzelfde overzicht kun je ook een test uitvoeren om te zien of het nummer correct is aangemeld en of de verbinding actief is.

Laat vooral nog even weten wat je daar ziet zodra je kunt inloggen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

En… kan jouw buurvrouw haar vaste telefoon weer gebruiken?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 4, 2025

Hallo,

Sorrie voor mijn zeer late response.

Ik heb mijn laptop aangesloten aan haar wifi, ingelogd op de router (ww kunnen wijzigen) en de bovenstaande instellingen bekeken. Eigenlijk stond alles goed.

* telefoontest gedaan > telefoon met kabel ging over, giga handset niet > aangezien de test een anoniem nummer is en deze op stil stonden, die aangepast en nogmaals de test gedaan > telefoon gaat op alle apparaten over. 

* test met mijn mobiele telefoon naar haar vaste nummer > nog steeds direct de ingesprektoon

* bij "instellingen telefoonnummers" kpn telefoonnummers uitgezet en daarna weer aangezet

* nogmaals test vanaf mijn mobiel naar haar vaste nummer en de telefoons gaan over en ik krijg de gewone wachtwoord te heren.

Al met al in nog geen 15 minuten was alles opgelost.

Ik vraag me wel af of de consumenten servicedesk dit ook had kunnen doen, toen wij met hun aan de lijn waren en wij hebben aangegeven dat we niet in de modem konden inloggen (met een ipad en een iphone).

Wellicht dat hun kenmisartikelen daarop aangepast kunnen worden.

Super bedankt voor je hulp!!

Gr

Evelyn