Skip to main content

Ik heb ook er ook last van .

Na overstappen van Ziggo naar de KPN met behoud van eigen nummer, 

kunnen familieleden en vrienden die bij Ziggo een vaste telefoonlijn hebben, mij niet op de vaste telefoonlijn bereiken.

Ik heb dit ook in de chat gemeld en bij ziggo ook.

Wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Het lijkt er op dat we met een stel ........ te maken heb een.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Wat vreemd dat Ziggo klanten jou niet op jouw vaste telefoonlijn kunnen bereiken na jouw overstap naar KPN, @Eric73. Het lijkt me goed als ik even met je meekijk. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?


Ik heb mijn profiel met de noodzakelijke gegevens ingevuld.

 


Bedankt voor het invullen van jouw profiel. Er lijkt in de routering iets niet goed te gaan. Ik wil dit daarom graag doorzetten naar mijn collega's van de Back Office. Heb je voor mij nog drie voorbeelden van nummers die jou niet kunnen bereiken? Graag met datum en tijdstip dat deze nummers jou geprobeerd hebben te bellen. Alvast bedankt.


Bedankt voor jouw privé bericht, @Eric73. Ik wilde verder met het aanmaken van een ticket naar mijn collega's van de Back Office, maar het systeem geeft aan dat er nu helemaal geen VOIP verbinding tot stand komt. Heb jij in de tussentijd iets veranderd?


Ik heb niets veranderd,  de collega's van de technische dienst hebben ons systeem een paar keer doorgemeten. 

Ik heb wel contact gehad met Ziggo.


Het gaat mij er ook niet om dat ik de verbinding doormeet hoor, ik weet dat het daar wel goed zit. Ik kan nu alleen niet aangeven dat jij niet gebeld kan worden door Ziggo klanten, omdat er helemaal geen VOIP verbinding tot stand kan komen. Zou je jouw telefoontoestel eens stroomloos willen maken en het modem een reset willen geven?


Ik heb de telefoon stroomloos gehad en de modem staat nu ook uit.


Het lukt me nog steeds niet op de reguliere manier, dus ik heb per e-mail contact met iemand opgenomen die mij hier hopelijk bij kan helpen. Zodra ik meer informatie heb, kom ik bij je terug.


Ik wacht het af.


We zijn inmiddels een week verder. Ik ben dan stil, maar ik zit niet stil. Het systeem laat mij niet doen wat ik moet doen om dit probleem voor jou op te lossen. Ik heb daarom de nodige lijnen uitgezet om dit alsnog voor elkaar te krijgen. We doen ons best om dit zo snel mogelijk te verhelpen zodat jij weer bereikbaar bent voor iedereen.


Ik wacht wel.

Heb van de week ook problemen gehad met de tv. Dat heb ik onder tussen al opgelost.

 

Hou mij graag op de hoogte met de ontwikkelingen. 

Groetjes van Eric 


Ik heb antwoord gekregen van kpnnetwerk. Zij kunnen niets doen, volgens hun ligt het niet aan de glasvezelkabel.

Toch is het probleem nog steeds aanwezig.

Ik zit er aan te denken om naar de krant te stappen en mijn klacht daar neer te leggen over mijn probleem.

En als dat niet helpt over te stappen naar een andere provider. 

Als he een probleem hebt met bv je auto, verwacht je toch ook niet dat het zo lang duurt. 


Dit is een bekend probleem, ziggo moet ergens iets uitzetten.

Als iemand met een z. aansluiting jou probeert te bellen dan “denkt” het systeem nog steeds dat ze je intern kunnen bellen, ipv via het landelijke nummer-net.

Dit speelt nu al weer zo lang dat het toch wel tijd wordt voor een echte oplossing.

Ten overvloede, je kunt wel naar z. aansluitingen bellen.


Het probleem ligt inderdaad bij Ziggo. Zij moeten ergens een vinkje uitzetten, zodat er gezocht wordt op het landelijke nummer-net wanneer iemand met Ziggo jou belt. Dit is echter iets waarover onze Back Office contact met Ziggo op moet nemen. Het probleem is nu dat ons systeem zo dicht zit dat ik dit niet door kan zetten naar de Back Office omdat het systeem geen actieve telefoonverbinding meet. Ik kan alleen een betaalde servicemonteur aansturen en deze kan het probleem niet voor je oplossen. Een collega van mij is dit aan het uitzoeken. In de tussentijd kan ik niet meer dan wachten op zijn reactie. Ik heb hem een herinnering gestuurd met de vraag of er al meer over bekend is. Ik snap dat het een vervelende situatie is, maar geloof me als ik zeg dat we er hard aan werken om met een oplossing te komen.


We komen steeds een stapje dichterbij! Ik heb een naam doorgekregen van iemand die een ticket voor de Back Office aan kan maken, zodat deze het verder op kan pakken. Ik heb deze persoon gelijk een e-mail gestuurd. Hopelijk wordt het probleem deze week nog opgelost.


Weer een update: Het is gelukt, @Eric73. Er is eindelijk een ticket voor onze Back Office aangemaakt. Zij zullen het ticket zo snel mogelijk oppakken en ervoor zorgen dat jij weer gebeld kunt worden door Ziggo nummers.


Ik ben door een collega van de kpn gebeld en hij is er mee bezig.

Donderdag belt hij weer of het gelukt is.


Is het allemaal gelukt, @Eric73?


De gene die mij laatst heeft gebeld,  heeft terug gebeld met de vraag of het gelukt is. Ik heb hem het blije antwoord gegeven van ja, zelfs door twee verschillende mensen die bij ziggo een abonnement hebben.

Bedankt voor de hulp.👍


Super! Blij dat het uiteindelijk toch goed is gekomen! Mijn excuses dat het zo lang heeft moeten duren. Maar ik ben blij dat het nu in ieder geval werkt. :blush:


Ik ben ook in november overgestapt van Ziggo naar de KPN met overstapservice. De problemen dei het eerst naar boven kwam, niet bereikbaar voor Ziggo klanten met een vaste telefoon. Dat is na twee maanden opgelost na veel ergenis. 

Nu krijgen wij ook steeds facturen binnen van Ziggo. Met Ziggo gebeld op vrijdag 29 januari ( 18 minuten aan de lijn) en zou terug gebeld worden. Mooi niet. Vandaag weer gebeld en een medewerker van Ziggo gesproken en die heeft mij in de wacht gezet en daarna de verbinding verbroken. Vandaag was het 45 minuten.

Ik heb eerder de klantenservice van kpn gebeld en de medewerker gaf aan zelf te bellen met Ziggo en eventueel een officiële klacht bij hun in te dienen. Heb ik ook gedaan. 

 

Wat heerlijk z'n overstapservice. 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst