Skip to main content

Standaard heb ik het vaste nummer doorgeschakeld naar mijn mobiel nummer na 6 keer over laten gaan.

Dat is handig voor al we niet thuis zijn want mijn mobiel nummer is niet bij iedereen bekend.

Maar nu we aan het thuiswerken zijn is de telefoon van het kantoor ook doorgeschakeld naar mijn vast nummer. Ik wordt dus nu regelmatig thuis gebeld op mijn vast toestel.

Nu komt het, omdat mijn vast nummer voor privé gebruik ook is doorgeschakeld en als ik dan aan het bellen ben met mijn vast toestel de mobiele ook geregeld overgaat om dat bij in gesprek direct doorgaat naar mijn mobiel. Dat wil ik helemaal niet. Kan niet twee gesprekken tegelijk voeren.

Dit direct doorschakelen bij in gesprek kan helemaal niet worden uitgezet. Wie heeft dat bedacht?

Naar voicemail wil ik al helemaal niet, kan ik allemaal klanten gaan terugbellen.

Hoe krijg is doorschakelen bij in gesprek uit????

Johan

 

 

 

Hallo @BigDaddy103 , doorschakelen bij ingesprek uitzetten doe je als volgt:

##67#(groene beltoets) of

#67(groene beltoets

afhankelijk van het soort telefoon

 


Beste Jan

 

Nee dat werkt niet op Mijn KPN, zie onder

Ik heb mijn nummer even weggehaald.

Zie de tekst let op:

 

Johan

 

 


Hallo @BigDaddy103 , dat moet gewoon kunnen werken, het standaard doorschakelmenu in mijn telefoon werkt ook niet vandaar op de ouderwetse manier zoals ik beschreven heb.

Dat moet je dus ook niet in MijnKPN doen maar op je telefoontoestel.

 


Ik ga het opnieuw proberen en dan op het toestel, laat het je weten

 

Johan

 


Beste Jan,

 

Het blijft wel een beetje vreemd, doorschakelen met *21 op vast toestel werkt en dat zie je ook meteen weer terug als je op mijnkpn kijkt. (wel na 10 keer overgaan pas)

Maar daarna moet je toch met #67# het doorschakelen bij in gesprek op vast toestel uitzetten omdat dit toch weer automatisch aan is gezet.

Waarom heeft KPN dat niet gewoon als keuzeknopje in de online mogelijkheden gezet?

Doorschakelen bij in bezet uit?

In ieder geval bedankt, zo lijkt het te werken

Johan


Graag gedaan.

 


*21 is direct doorschakelen en dat kan niet via MijnKPN. Dat zie je daar ook niet terug overigens.

Wat via MijnKPN alleen wel kan is de combi *61 en *67 i.c.m. het aantal keren overgaan.

61=bij niet opnemen
67=bij ingesprek of onbereikbaar (bv defecte experiabox)

Via je telefoontoestel kun je dan inderdaad 61 of 67 weer uitzetten.


Ha @BigDaddy103, welkom! Klopt het dat je er inmiddels uit bent? Helemaal begrijpelijk dat je dit graag wilt, in ieder geval. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten. 


Ja volgens mij werkt het nu zoals ik bedoel, dank je.

Als ik in gesprek ben op vast vanaf kantoor   wil ik niet nog een gesprek doorgeschakeld krijgen op mobiel die vanaf vast komt.

Dat lijkt me heel logisch en snap ik niet waarom deze keuzemogelijkheden niet online beschikbaar zijn.

Zo uniek is dit ook weer niet toch?

Groeten

Johan

 

 

 

 

 

 


Ik weet dat eigenlijk niet! Ik zal het intern doorgeven, dus dank daarvoor! Fijn dat jij in ieder geval uit de voeten kunt op deze manier.