Skip to main content

Beste lezer,

Vandaag ben ik erachter gekomen dat ik niet meer op de vaste lijn gebeld kan worden. Ik kan zelf wel uitgaand bellen. 
Modem etc. heb ik al uit gehad, de basis van m'n vast telefoon ook. 
Als ik tegelijk met de vaste lijn naar m'n mobiel bel, en van mobiel naar vast lijn heb ik wel verbinding. Hoe kan ik dit oplossen?

Groet, Bettine

Vandaag ben ik erachter gekomen dat ik niet meer op de vaste lijn gebeld kan worden.

Telefoon gaat niet meer over (belt niet meer) zeker?

Staat ie niet toevallig op '’stil'’?

Op welk modem is ie aangesloten? (V8, V9, V10, V10A)


Hoi @BettineS, welkom bij ons op het forum. Niet gebeld kunnen worden is vervelend! Peter stelt een paar vragen waar ik ook benieuwd naar ben, zou je die kunnen beantwoorden? Daarnaast ben ik ook benieuwd wat de beller hoort als die naar jou belt, klinkt het alsof de lijn overgaat, klinkt er een tekst dat het nummer niet bereikbaar is of gebeurt er iets anders?


Degene die belt hoort de telefoon gewoon over gaan, zoals het hoort en krijgt ook het antwoord apparaat. De headset staat volgens mij niet op stil, op het scherm zie ik ook niets gebeuren namelijk.

Hij is aangesloten op de Experiabox V8.


Het gesprek komt niet bij het toestel aan dus, maar het lijkt wel bij het modem te komen. Ik wil met je meekijken wat ik kan zien, zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? 


Bettine: zie je wel een nummer op de display verschijnen, bv je eigen mobiele als je zelf naar je vaste belt? En kun je dan ook opnemen?

 Een V8. Dan zal mogelijk de SIP server m.b.t. geven belspanning defect zijn, @Jasper .


Het gesprek komt niet bij het toestel aan dus, maar het lijkt wel bij het modem te komen. Ik wil met je meekijken wat ik kan zien, zou je jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt? 

Ik heb het profiel zo goed mogelijk ingevuld!


Bettine: zie je wel een nummer op de display verschijnen, bv je eigen mobiele als je zelf naar je vaste belt? En kun je dan ook opnemen?

 Een V8. Dan zal mogelijk de SIP server m.b.t. geven belspanning defect zijn, @Jasper .

Nee er verschijnt helemaal niets op het display en ik kan ook niet opnemen. 
Het voice lampje gaat wel knipperen op het modem bij een inkomende oproep.


Degene die belt … krijgt … ook het antwoord apparaat

Ik neem aan dat je VOICEMAIL gebruikt.

 

Want als het echt een antwoordapparaat is (bij je thuis dus bv in de basis) dan zou de oproep wel aankomen.

 

Nee er verschijnt helemaal niets op het display en ik kan ook niet opnemen. 
Het voice lampje gaat wel knipperen op het modem bij een inkomende oproep.

Zo te lezen is de SIP server echt behoorlijk kapot in je Experiabox V8. Het lijkt mij het beste als @Jasper die voor je gaat vervangen.


Ik heb hetzelfde gevoel Peter, ik heb daarom een nieuw modem verstuurd. Ik stuur je een privébericht met de details van de verzending @BettineS. Morgen zal je die om kunnen ruilen bij het daar genoemde servicepunt.


Bedankt voor de goede en snelle service en hulp, het werkt weer!


Helemaal goed, fijn om te lezen dat het nu weer werkt! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile: