Skip to main content

Als iemand belt gaat ie dus wel over maar we horen elkaar niet. Als ik met de mobiele mijn vast nummer bel gaat ie wel over. Alles geprobeerd, modem uitzetten en na 30 seconden herstarten, telefoon compleet gereset, niets helpt. Ik woon in Groningen. De leverancier van het toestel, Gigaset, verwijst mij naar de provider, KPN dus.

Hoi @Slurp . Als ik de problematiek zo lees, zou ik het als eerste in het toestel zoeken. De lijn gaat blijkbaar wel over en dan is het (meestal) aan onze kant wel in orde.

Helemaal zeker weten doe ik dat niet en daarom zou het fijn zijn als je (tijdelijk) een ander toestel kunt proberen.

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kan ik kijken of de technische details voor een telefoonverbinding goed staan.


@Erwin_  ik heb vanavond met een collega van je gechat . Zij had het over een aansluiting die niet goed zou zijn omdat ik geen kiestoon hoor als ik wil bellen. De chatsessie werd echter voortijdig beeindigd door “het systeem”?

Een oude telefoon kon ik helaas niet meer vinden om je suggestie te proberen. Daar kwam je collega trouwens ook mee.

Wij hebben een DECT-telefoon met twee handsets.

HEb mijn profiel aangevuld.


@Slurp : Ik heb je experiabox doorgemeten. De gegevens staan er goed in. 

Het dect station zit in poort 1 (phone1 - groene poort ) toch?

Een vrij simpel testje om te kijken of het in jouw toestel zit gaat als volgt:

Haal het snoertje uit phone poort 1 (de groene)  en bel vervolgens jezelf.  Als je via je mobieltje de lijn hoort overgaan is dat een teken dat het tot en met de experiabox goed gaat.

Dan is de kans dat het iets met jouw telefoon te maken heeft, heel groot en is belangrijk om toch eerst een ander toestel te proberen.

Er is nog een héle kleine kans dat dat groene poortje stuk is. Maar dat kom ik eigenlijk nooit tegen. 


Hoe gaat het nu met de telefonie @Slurp? Is het je gelukt om dit testje uit te voeren? Zo ja, wat was de uitkomst van de test?

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Sorry voor de late reactie, had even wat anders aan mijn hoofd. Ik heb het testje uitgevoerd, de telefoon ging over dus het ligt niet aan de experiabox blijkbaar,  en ondertussen ook de handsets onder handen gehad. De ene doet het weer, de andere niet. Zal nog eens kijken.

bedankt voor de hulp.


Geen probleem, @Slurp .  Fijn dat er nu wat meer duidelijkheid is. Zo kun je gerichter een oplossing zoeken.

Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je mij te vinden.