Skip to main content

Hi,

Ik heb momenteel een KPN Thuis abonnement met internet en TV zonder vast nummer. Om te voorkomen dat mobieltjes s’nachts mee de slaapkamer in moeten en aan moeten blijven om bereikbaar te zijn voor noodsituaties of wat dan ook, dacht ik dat een ouderwets vast nummer wel handig zou zijn. Dus ik zocht in mijn KPN naar de optie om dit te activeren / toe te voegen aan mijn huidige thuis abonnement maar die optie heb ik helaas niet gevonden.

Je komt de dienst wel tegen maar om een of andere reden raak je dan verzeild in een procedure voor een nieuw abonnement, in plaats van dat je dit simpelweg aan je huidige abonnement kan toevoegen.  

Hoe kan ik nou een nieuw vast nummer toevoegen aan mijn huidige KPN abonnement? Het voelt een beetje raar om deze vraag in een dergelijk forum te moeten stellen maar het lijkt er sterk op dat hier bewust op wordt aangestuurd door KPN.

Als los abonnement

Bestel Vast Bellen als los abonnement.

  • Vanaf € 12,50
  • Betrouwbaar en stabiel netwerk
  • Voordelig bellen

Dit abonnement is alleen te bestellen bij de klantenservice.

https://www.kpn.com/service.htm

 

Bron: https://www.kpn.com/bellen.htm


Niet helemaal de goede info bovenstaand:no_entry: . Want bovenstaande abonnement, pstn, kan alleen als je géén internet (dus dsl) over dezelfde lijn afneemt. En met internet en tv van kpn heb je dat wel (al). (als monteur zou je dat toch moeten weten, Pauwerful :thinking: )

:arrow_right: Bij Internet (en TV) kun je huistelefoon-nummer toevoegen via MijnKPN (!) of via bellen 0800-0402 (ma t/m vr 0800 tot 2000 en zat. tot 1700 u.). Een huistelefoonnummer kost € 2,50 per maand extra (plus gesprekskosten; binnen Nederland 0,15 per gesprek en 0,15 per minuut).

Maar wat is er mis met mobiel? Hoe wou je vaste toestellen door het huis. Handigst is dan wel dect (één basis en tot 4 handsets. RF wel zo'n 10 x minder dan mobiel, dat wel. Als het daarom gaat.


Als los abonnement

Bestel Vast Bellen als los abonnement.

  • Vanaf € 12,50
  • Betrouwbaar en stabiel netwerk
  • Voordelig bellen

Dit abonnement is alleen te bestellen bij de klantenservice.

https://www.kpn.com/service.htm

 

Bron: https://www.kpn.com/bellen.htm

Zo, jij kan goed tekst en linkjes kopiëren en plakken! Goed lezen een een nuttig antwoord geven is  blijkbaar een ander verhaal blijkbaar.   


Niet helemaal de goede info bovenstaand:no_entry: . Want bovenstaande abonnement, pstn, kan alleen als je géén internet (dus dsl) over dezelfde lijn afneemt. En met internet en tv van kpn heb je dat wel (al). (als monteur zou je dat toch moeten weten, Pauwerful :thinking: )

:arrow_right: Bij Internet (en TV) kun je huistelefoon-nummer toevoegen via MijnKPN (!) of via bellen 0800-0402 (ma t/m vr 0800 tot 2000 en zat. tot 1700 u.)

Maar wat is er mis met mobiel? Hoe wou je vaste toestellen door het huis. Handigst is dan wel dect (één basis en tot 4 handsets. RF wel zo'n 10 x minder dan mobiel, dat wel. Als het daarom gaat.

NEE, dat kan dus niet. Vandaar dat ik hier een vraag plaats op dit forum! En jij hoeft je verder toch niet af te vragen wat er mis is met mobiel? Ik heb volgens mij al aangegeven wat de reden is., hoewel dat niet eens echt nodig is. 


Toch klopt mijn antwoord. Aan internet kun je het toevoegen via MijnKPN en telefonisch via 0800-0402.

Hierbij de stappen exact zoals ik ze volg in mijnMijnKPN.

MijnKPN (via website). Klik op Producten. Daarna op je adres. Dan onderaan de middelste kolom (Uw extra opties) op de link Extra opties wijzigen of toevoegen klikken. En dan op [Bellen] klikken, daar kan je het toevoegen. Daar staat namelijk hier letterlijk: telefoonnummer bestellen.

Lukt het niet via MijnKPN (apart) dan morgen gewoon even bellen.


Toch klopt mijn antwoord. Aan internet kun je het toevoegen via MijnKPN en telefonisch via 0800-0402.

Hierbij de stappen exact zoals ik ze volg in mijnMijnKPN.

MijnKPN (via website). Klik op Producten. Daarna op je adres. Dan onderaan de middelste kolom (Uw extra opties) op de link Extra opties wijzigen of toevoegen klikken. En dan op [Bellen] klikken, daar kan je het toevoegen. Daar staat namelijk hier letterlijk: telefoonnummer bestellen.

Lukt het niet via MijnKPN (apart) dan morgen gewoon even bellen.

Nee, je antwoord klopt niet want stappen die je noemt had ik namelijk al doorlopen. Je kan daar een vinkje zetten bij  “Telefoonnummer bestellen of overzetten”. Vervolgens verschijnt er alleen een extra tekst:

“Neem contact op met de klantenservice voor het behouden of wijzigen van vaste telefoonnummers op 0800-0402 (24/7, gratis bereikbaar).”

Maar ik wil geen nr behouden of wijzigen ik wil een NIEUW nummer en dit toevoegen aan mijn huidige abonnement. 

Maar ik geloof dat ik inderdaad maar ga bellen en duimen draaien dat men me daar wel begrijpt en er niet vanuit gaan dat je een idioot bent die niet kan lezen. 


Rare tekst inderdaad. Maar je moet dus inderdaad bellen, ha ha. Laten we zeggen ”"wijzigen"" dus :wink: .
Ook raar, voor behouden nummer…. dan doe je toch juist helemaal niets anders dan je abo laten doorlopen.

(@ moderator: die tekst kan/moet anders)

Nèt die allerlaatste stap, die jij wel had gedaan, had ik niet gedaan:scream: . Vandaar mijn antwoord.
Sorry:flushed: (met het schaamrood op m'n kaken).

Morgen, zaterdag, is de tel. helpdesk hiervoor bereikbaar van 08:00 tot 17:00 uur. En anders maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur. 0800-0402


@ajeto Welkom op het forum. 

Ik hoop dat het door de tips van @PeterG  ondertussen met mijn collega's gelukt is om er uit te komen en een vast telefoonnummer toe te voegen. 

Ik snap overigens dat het lastig kan zijn dat iets niet lukt, of dat je bijvoorbeeld geen telefoonnummer kan vinden. Maar @Pauwerful en @PeterG proberen je te helpen. Precies zoals de bedoeling is op dit forum, dat zij het in dit geval niet direct bij het juiste eind hebben, betekent niet dat zij je niet willen helpen of "er vanuit gaan dat je een idioot bent die niet kan lezen". Ik zou het daarom op prijs stellen als je je toon iets zou willen aanpassen en het niet op de persoon zou willen spelen (zoals in de huisregels vermeld). 

Mocht het niet gelukt zijn om er met mijn collega's uit te komen dan help ik je uiteraard graag verder om een telefoonnummer toe te voegen aan je bestaande abonnement. 

Zou je in dat geval je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit gelukt is? Dan kan ik voor je aan de slag. 


Mensen mogen blijkbaar geen fouten op dit forum. Bedankt @PeterG hoop dat je je zelf groot voelt. Ja ik weet het verschil tussen de twee...


Beste Rutger, 

Nee het is niet gelukt met de tips van genoemde personen maar ik denk dat dit al wel duidelijk was. Ik heb het uiteindelijk telefonisch geregeld. 

En Ik heb in dit geval geen geheim gemaakt van mij irritatie, maar ik heb niks op de man gespeeld zoals u dat stelt. Het lijkt mij dat iedereen die hier een vraag of opmerking heeft, deze richt aan KPN als organisatie stelt en niet aan een persoon. Dat is tenminste hoe ik het zie. 

Als je als telecom organisatie de nadruk legt alles online te kunnen regelen en je een voor de hand liggende dienst als een telefoon nummer niet eens op die manier kan regelen dan wekt dat bij mij al enige irritatie op.

Ik weet niet of dit ligt aan het feit dat ik een ex-Telfort klant ben, een bedrijf wat jullie hebben overgenomen, want ook daardoor zijn er verschillen met “echte” KPN klanten. Jullie laten mij voor een telefoon nummer namelijk ook 2,50 betalen in plaats van 2 euro. Ik heb me hierover ook weer flink in moeten houden tegen de dame die ik erover aan de lijn had omdat dit niet anders kon.

Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is.  

 


Ja ik weet het verschil tussen de twee…

@Pauwerful . KPN Monteur. Dan verwonder ik me helemaal waarom je dus een totaal verkeerd advies gaf. Over pstn abonnement, terwijl TS het duidelijk over het toevoegen van abonnement aan internet heeft.

Ik móest dat gewoon even corrigeren om verwarring te voorkomen.

Dat heeft hier niets mee te maken.

hoop dat je je zelf groot voelt.

Je geeft totaal verkeerd antwoord en dan reageer je zo. KPN monteur nog wel. Maar ik vergeef je deze onnozele opmerking (i.p.v. toe te geven dat je zelf er naast zat….)

Ik zat, naar later bleek, ook enigszins verkeerd. Dat heb ik gewoon toegegeven.


En Ik heb in dit geval geen geheim gemaakt van mij irritatie,

Met je eens. Alle stappen doorlopen bij MijnKPN om na 7 stappen (...) er achter te komen dat je toch alleen maar dit telefonisch kunt doen. Frustrerend idd.

maar ik heb niks op de man gespeeld

Die indruk had en heb ik ook niet hoor! (en dan nog: Pauwerful en ik zaten beiden op onze manier verkeerd)


@ajeto Fijn om te lezen dat het nu gelukt is om het telefonisch te regelen. 

Ik kan mij de irritatie goed voorstellen en het is uiteraard niet erg om dit te uiten, sterker nog dit juich ik juist toe zolang het constructief is en iets toevoegt. Je feedback met betrekking tot het proces in mijnKPN geef ik intern door, dus erg bedankt daarvoor! 

Ik hoop dat de irritatie afgenomen is en we door kunnen met de orde van de dag. 


Nou nog niet helemaal, want het is toch krom dat als je van Telfort komt je meer voor een nr moet betalen voor een dienst die ik nu afneem? 

Dus als je dan ook even wil doorgeven dat ik 2 euro in plaats van 2,50 voor dat nr ga betalen, dan is alles vergeven en vergeten :slight_smile:   


@ajeto Als je over bent gekomen vanuit Telfort dan behoud je ook de voorwaarden die horen bij het Telfort abonnement. 

En bij Telfort kost(te) een telefoonnummer maandelijks 2,50. Ik heb dan ook helaas geen mogelijkheid om hier 2 euro van te maken. :(

Op het moment dat je je Telfort abonnement om zou zetten naar een KPN Hussel abonnement kost het telefoonnummer 2 euro. 

De omzetting naar een KPN Hussel abonnement hoeft overigens niet altijd voordeliger te zijn, het kan dus zo zijn dat het voor jou voordeliger is om 2,50 voor het telefoonnummer te betalen. Let hierbij dus goed op!