Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe Box 12 (voorheen V10) geven beide aan "Vaste telefoon niet aktief"

• 24 januari 2025
  • 16 reacties
  • 125 keer bekeken

• Topper
  • 12 reacties

Dus dit!

👇

Nieuw Modem V12 (voorheen V10 gehad) allebei geven aan na aansluiting "Vaste telefoon niet aktief"

Ik zie zelf: Ook op het nieuwe modem, de V12 dus zit de recentste software.

Lampje "Voice" brand niet op het modem of ik nu de vaste telefoon insteek op Phone 1 of niet, in beide gevallen brand het lampje niet.

Toen geprobeerd vaste telefoon rechtstreeks aan te sluiten op Phone 1 van het modem, werkt ook niet, telefoon geeft in gesprektoon als ik bel met mobiel naar mijn vaste telefoon of uitbel met mijn vaste telefoon. Toen het snoertje vervangen voor een nieuw snoertje, zelfde probleem. Dus ook aan mijn binnenverbinding ligt het niet, de V10 had na de update hetzelfde, de V12 met de recente software geeft precies hetzelfde probleem. Dit moet dan toch aan de updates liggen want toen die op de V10 nog de oude firmware had deed de telefoon het gewoon en stond in de software als aktief.

Na de update staat in beide modems ook helemaal mijn vaste telefoonnummer niet, is dus niet eens door jullie toegewezen!

Nog iets, als ik het V12 modem aanzet gaan in het begin heel even alle lampjes rood branden ook die van "Voice" dus die lampjes doen het allemaal. Als het modem dan opgestart is dan brand alleen het lampje "Voice" niet!

Vanuit hier is dus alles goed en jullie moeten kijken waarom mijn vaste telefoon niet op AKTIEF staat bij jullie!

Graag zo snel mogelijk aktie! Ik heb hetzelfde probleem als deze forumbezoeker en die gaf dit probleem 9 maanden geleden al aan: 👇

https://community.kpn.com/vast-bellen-13/vaste-telefoon-verdwenen-uit-modem-configuratie-613130

Beste antwoord door PeterG

Doe eens een herstart (30 seconden uit). Helpt dat nog niet dan een harde reset. Verzonken knopje indrukken met tandenstoker totdat de lampjes uitgaan.

Helpt ook dat niet dan zul je even de helpdesk moeten bellen. Met je mobiel dus.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Bekijk origineel

16 reacties

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • Antwoord
  • 24 januari 2025

Doe eens een herstart (30 seconden uit). Helpt dat nog niet dan een harde reset. Verzonken knopje indrukken met tandenstoker totdat de lampjes uitgaan.

Helpt ook dat niet dan zul je even de helpdesk moeten bellen. Met je mobiel dus.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 24 januari 2025

Dat heb ik allemaal al gedaan 👉herstel 👉reset, alles. Ook contact met KPN waarbij ze alles nakeken, daarom heb ik ook het nieuwe modem toegestuurd gekregen, ook die doet hetzelfde en ook die heeft de nieuwe firmware, ik weet zeker na alles wat ik heb gedaan dat het niet hier zit maar dat het met die updates te maken heeft, het hoort toch niet dat bij mij in de software van het modem staat  "Telefonie niet aktief" en dat ook helemaal mijn telefoonnummer er niet in staat waarvan KPN zegt dat KPN dat nummer er automatisch zelf  inzet, ik kan dat zelf niet eens doen!

Ook brand het voice lampje op het modem niet, of het stekkertje van de vaste telefoon er nou inzit of niet

?????????

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • 24 januari 2025

Nogmaals bellen en dit allemaal uitleggen.

Dat je dit probleem al had met de v10 bijvoorbeeld. Want dan lijkt het erop dat het dieper in het systeem dus fout gaat. Daar zal een ticket voor gemaakt moeten worden. En dat kan alleen via de telefonische helpdesk.

Ik ben er niet rouwig om dat ik in 2014 al gestopt ben met die dure vaste telefonie.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 24 januari 2025

Dat denk ik dus ook de hele tijd, heb nu iemand aan de telefoon (via mijn mobiel) we hebben nog even gereset het nieuwe modem maar probleem blijft hetzelfde.

Die gaat nu een ticket aanmaken....maar dat had iemand eerder ook al gedaan en hoorde daar niets van, hopelijk nu dus wel dan, wat een gedoe allemaal, niet leuk zo

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • 24 januari 2025

Succes en sterkte. Laat je hier de afloop ook even weten op een later moment?

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 24 januari 2025

Tuurlijk!

Jij ook bedankt!

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 25 januari 2025

Mijn vaste telefoon doet het nu weer, medewerker van KPN had alles getest en we kwamen eruit dat bij mij alles goed was ingesteld, toen is er een ticket aangemaakt en om 17:00 uur  dezelfde dag dat ik met de medewerker contact had gehad werd ik al teruggebeld. Dat telefoontje op mijn mobiel miste ik net maar kreeg een mail met telefoonnummer en code om terug te bellen en zo bij de persoon terecht te komen die mij gebeld had en het probleem dus wist waar ik mee zat.

Heel handig zo, hij meteen alles nagekeken en zei dat het probleem dieper in het systeem van KPN moest zitten. Heerlijk was dat, eindelijk bevestiging van iemand

Ik zei nog tegen hem "wat zal ik blij zijn als het opgelost is", hij zette me even in de wacht, hoorde hem nog net iets mompelen van "repro" en wat hoorde ik? Mijn vast telefoon ging over voor het eerst na de update en al die tijd daarna niet meer gewerkt had, ik nam op en de technisch medewerker was het en zei dat dat met "repro" gewerkt had!

Ben helemaal blij nu en voice lampje op het v12 modem brand heerlijk GROEN! Alles doet het nu en in het modem staat nu "Vaste telefonie is aktief" en mijn vaste telefoonnummer staat erin!

Dank voor de hulp allemaal!

Fijn 😉

Firmware van het V12 modem is 👉V12.C.24.05.08

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • 25 januari 2025

“Repro” zegt mij zo ook niets. ​@Ik_Combineer misschien?

Fijn dat het in orde gekomen is. Achteraf was de omruil van het modem ook helemaal niet nodig geweest. Maar daardoor kwam het diepere aspect wel boven water.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7778 reacties
  • 25 januari 2025

Repro staat voor iets reproduceren, bijvoorbeeld een storing reproduceren om achter de oorzaak te komen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4235 reacties
  • 25 januari 2025

@PeterG ​@JanD bij KPN is een repro het opnieuw opbouwen van de lijn. Het is niet zo maar je kan het zien of je voor 1 seconde geen abonnement meer hebt en een seconde daarna we je als nieuwe klant activeren in de kast. Dus we gaan dan alle abonnee gegevens en in dit geval ook alle telefonie instellingen opnieuw naar het modem toe sturen.  
Die 1e seconde dat je “geen klant” meer bent zal het modem ook zijn connectie verliezen omdat er daadwerkelijk niks meer opgestuurd word. 

PeterG
Superuser
  • 60489 reacties
  • 25 januari 2025

Ah duidelijk. Grappig maar handig protocol. Efficiënt.

1 seconde geen klant. Dan werkt internet en tv dat moment dus ook niet. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4235 reacties
  • 25 januari 2025
PeterG schreef:

Uiteraard is dit voor de uitleg, ook die ene seconde ben je nog klant 😅

Het vervelende van een repro is dat het ook alle technische geschiedenis weg gooit. Normaal kunnen wij zien hoe lang een modem al online is, wanneer en hoe vaak die uit is gevallen en hoe stabiel de dsl lijn in het verleden is geweest. Maar een repro verwijderd dat ook allemaal. Alles is als nieuw. Dus het kan zeker veel oplossen maar soms kan het ook nadelig werken als de storing ergens anders door komt.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 840 reacties
  • 25 januari 2025
Ik_Combineer schreef:
PeterG schreef:

Het vervelende van een repro is dat het ook alle technische geschiedenis weg gooit. Normaal kunnen wij zien hoe lang een modem al online is, wanneer en hoe vaak die uit is gevallen en hoe stabiel de dsl lijn in het verleden is geweest. Maar een repro verwijderd dat ook allemaal. Alles is als nieuw. Dus het kan zeker veel oplossen maar soms kan het ook nadelig werken als de storing ergens anders door komt.

Dus is het eigenlijk het laatste paardenmiddel om het probleem op te lossen?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4235 reacties
  • 26 januari 2025

Zekers niet, maar wel een middel wat door een hoop collega's gedaan mag worden.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 26 januari 2025
Ik_Combineer schreef:
PeterG schreef:

Bij mij in mijn nieuwe V12 modem staat op dit moment 2 dagen en 44 minuten aktief.

Ik heb dit modem aangesloten in de nacht van donderdag op vrijdag. De technische dienst hielp mij toen het iets over 18:00 uur was vrijdagavond.

Dat zegt dan weer dat bij dat uitvoeren van die repro niet toen pas het modem weer opnieuw is gaan werken want dan zou er nu moeten staan: 1 dag en zoveel uur en dat is niet zo.…

Dus waarschijnlijk is dat misschien alleen bij de telefooninstellingen gedaan of zo?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Wat fijn om te lezen dat mijn collega van de back office het probleem heeft kunnen oplossen en dat je weer kunt bellen, ​@rumu!

Reageer