Skip to main content

Mijn oude Siemens DECT telefoon werkt niet meer, dus heb ik een Fysic FX-9000 DUO gekocht.

In de oude situatie stond de DECT op het basisstation in de woonkamer. In de meterkast stond een Chicago 700 kastje van de KPN, dat met een telefoonkabeltje was aangesloten op de Phone 1-aansluiting van de Experia-box.

Wanneer ik echter alleen het oude basisstation vervang door het nieuwe, krijg ik geen kiestoon.

Wanneer ik het basisstation van de nieuwe DECT met het telefoonkabeltje direct aansluit op de Experia-box werkt het. Maar dan moet ik mijn basisstation in de meterkast zetten en dat is niet de bedoeling.

Is er een manier om het Chicago 700-kastje verbinding te laten maken met het basisstation van de Fysic, moet ik een nieuw kastje kopen als vervanging van die Chicago 700 of kan ik echt alleen het basisstation van de Fysic direct aansluiten op de Experia-box?

Hallo @Peter Vermaat je werkt altijd maar met 1 basisstation, de centrale dus en daar sluit je een aantal handsets op aan, meestal maximaal 4 tot 6.

In jouw geval kun je het beste de Chicago afmelden op het oorspronkelijke basisstation.

Nadat je de Fysic werkend aangesloten hebt gekregen meld je de handset van de Chicago als extra handset aan op de Fysic.

Het basisstion van de Chicago hoef je dan allleen als laadstation te gebruiken en niet meer via een telefoonsnoer verbinden met het modem.

Succes.

 

 


Ik denk dat ik het niet helemaal goed omschreven heb. Wanneer ik de Chicago 700 noem, dan bedoel ik een kastje (zie bijlage) en geen basisstation met handheld. De oude DECT is een Siemens Gigaset 4115 ISDN en dat basisstation met teostel stond gewoon in de woonkamer met alleen een power-aansluiting. De Chicago 700 zat met een phone-kabel aangesloten aan de Phone1-ingang van de Experia-box.

 


Hallo @Peter Vermaat ik kan helaas niets vinden via Google over de Chicago 700, maar je schrijft ook over Siemens Gigaset 4115 ISDN

Als de Chicaco ook een ISDN-apparaat is werkt de Fysic er inderdaad niet mee.

ISDN is verleden tijd en werkt alleen nog op  sommige FritzBox-routers, omdat die nog een ISDN-aansluiting hebben.

Als bovenstaande klopt kun je het beste als volgt doen: in de KPN-winkel een DECT-basissttion kopen, zie afbeelding, die sluit je in de meterkast rechtstreeks aan op de telefoonpoort van het modem.

In de huiskamer plaats je de Fysic DECT, maar je sluit hem niet aan als basisstation, maar als laadstation.

Je gaat je Fysic toestel verbinden met het KPN-basis station in de meterkast en je hebt meteen een ingebouwde telefoonbeantwoorder.


 

KPN DECT Basisstation incl tel.beantwoorder

Zie ook onderstaande link voordetails:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/278373/kpn-basisstation/?pos=0


@JanD  Bedankt, dit lijkt me inderdaad de oplossing. Ik heb de term "basisstation” verward met "laadstation” en de Chicago 700 is inderdaad een (heel oud) basisstation. Ik heb de suggestie opgevolgd en een DECT basisstatoon besteld. Goede hoop dat het binnenkort weer werkt als vanouds.


Hallo @Peter Vermaat , bedankt voor de update, laat de goede afloop s.v.p. even weten.

 


Nieuw basisstation aangesloten, Experia-box herstart, handsets aangemeld en het werkt! Dank!